Hjælp til Media center?

  • Jeg står her og vil i gang med noget media center til min stue.


    Spørgsmålet hvad skal man gå efter idag? der er jo ganske enkelt så vildt meget på markedet idag.
    Jeg har kigget på at lave media center gennem en mac mini, som jeg syns virker som et rigtig godt valg. Men inden jeg kaster penge efter en mac mini, vil jeg da høre andres foreslag, samt erfaringer evt med en mac mini eller en anden form for media center?

  • Går ud fra at et saml selv system ikke er aktuelt, hvis en Mac Mini er noget du overvejer :)
    De har nogle fede Media Centre hos: http://www.mm-vision.dk

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • vil lige allerførst være sikker ;) et "mediacenter" kan være mange ting, snakker vi om en "pc" der skal sluttes til dit fjernsyn hvor du kan have film osv liggende på og så streame dem, eller snakker vi om du vil bruge den til set-top boks også?

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

    Rettet en gang, sidst af martinta ().

  • Jeg vil have et Media center så jeg kan skrotte yousee totalt den skal kunne håndtere alt mit medie i hjemmet oppe på mit 50 tommer tv. Om jeg kan se tv på den er sådan set lige meget.
    Grunden til jeg overvejer en mac mini er dels pga kvaliteten og de muligheder den har af en lille box. Men hvad det jeg søger kan bruge til at lidt lige meget jeg vil bare have nogle inputs fra andre, måske opdager jeg noget jeg ikke slev har lagt mærke til, måske holder jeg mig til mit valg det hedder mac mini, det er en dyr løsning, men fra hvad jeg ved og høre ret solid og holdbar.


    Men i er alle velkommen til at komme med det i syntes er fed eller evt vise det i har så jeg selv kan få nogle ider til mit eget setup.
    Saml selv gider jeg ganske enkelt ikke.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DmK
    Jeg har en mac mini server som mediecenter med Plex og det er en halvdyr fornøjelse :) husk den ikke har hdmi :( men det kan løses nemt med et kabel til små 599kr ved humac http://shop.humac.dk/pi/Mini_D…rt_HDMI_video_13761_.aspx spørg hvis der er noget du ønsker at vide.


    Der skulle være en mac mini på vej med hdmi.


    Men jeg har godt set det kable man kan få, og går ud fra det gør det sammen som et hdmi kabel gør? Det med at mac mini er en dyr fornøjelse er for mit vedkommende underordnet, bare det virker og det ved jeg mac gør.


    Hvordan er det med lyd er det hd lyd 5,1 7,1 osv? ( på en mac mini)

  • 5.1 lyd har du, og hvis den ikke skal bruges som dvd afspiller anbefaler jeg du napper en mini server istedet da du får 2 disk pladser istedetfor drev pladsen. og hdmi på en mini det sker ikke da Apple ikke vil ødelægge deres egen apple tv :(

  • Du skriver du vil skrotte yousee... Men så kan du altså ikke se tv bare at du så ved det.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Du skriver du vil skrotte yousee... Men så kan du altså ikke se tv bare at du så ved det.


    Du kan jo altid se tv spørgsmålet er jo kan du nøjes med de kanaler som er gratisk gennem en digital stue antenne og det kan jeg. Da jeg generelt ikke se så meget tv.

  • Hvilken software vil du bruge?


    Hvilke filer/medier skal kunne håndteres?


    Hvis du ikke har nogle specielle behov, ville jeg snuppe et ION board - eller et billig AMD HTPC board med en X2 CPU.. Det, i kombination med Media Portal, syntes jeg udgør den bedste løsning lige pt. - men det kommer naturligvis an på, hvilke behov du har..


    .. et andet alternativ er en ikke-pc-box; Popcorn Hour, WD Live etc. - men det kommer som sagt an på, hvilke funktioner du ønsker at benytte ;)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]



  • Jeg skal da indrømme jeg har haft mine øjne på asrock 330 pro, kender ikke vildt meget til den men de ting jeg har set der ser den ganske fornuftig ud.


    Det som jeg godt vil have den skal kunne er at håndtere de fleste formater, program jeg vil bruge boxee plex eller xmbc. Vil godt have en med fuld browser funktion så jeg kan se justin.tv


    Jeg vil også have en box jeg ved virker samt ikke larmer derfor mac mini og så kan er mac mini også tale sammen med min iMac, plus man kan få en fjern betjæning til den, samt man kan styre sin mini med sin iphone.


    Men har ikke besluttet mig helt endnu hvad det skal være, ved bare det skal være den rigtige fra start af, vil ikke købe noget som jeg sener vil fortryde pga hastigheds mangel larm eller dårlig kvalitet.