Hjælp til nuvær. stationær

  • 'sup Tweakers!


    Har en stationær stående, som jeg gerne ville have optimeret, så den kan køre spil som f.eks. Crysis.


    De nuværende specs. er således, men den kører simpelthen ikke Crysis optimalt (har brugt det som eksempel da det må siges at være rimelig krævende):


    Intel Core 2 Duo E6600 2.40 GHz - mistænker selv denne for at være synderen!
    4.0 GB Ram (MHz ukendt)
    NVIDIA 8800 GTX


    Er det processoren der er skyld i mit nuværende setups haltning?


    Mange tak,
    Neekon :ph34r:

  • Smid du cpu op på 3ghz, så vil du kunne mærke stor forskel :)


    Men for at være sikker på at du kan, skal vi også vide hvilket bundkort og strømforsyning du har.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().


  • Crysis er et af de spil som kræver alround proformance fra sin Pc.
    Dvs. sige at både CPU (Også flere kerner da den kan udnytte en Quadcore) og GPU er vejen frem.
    Så er nok at opgradere, da jeg vil påstå at du vil nyde godt af både en ny CPU og/eller grafikkort ;)

  • Med den rigtige køling, så hiv den CPU op over de 3Ghz forudsat at dine ram kan følge med, samt sørg for et godt airflow i maskinen og OC dit GFX osse med MSI afterburner.


    http://event.msi.com/vga/afterburner/


    Så burde det give dig en bedre spiloplevelse, selvfølgelig osse afhængig af hvilken opløsning du spiller i.


    Evt. kunne du se i salgs forum, om ikke du kan finde et 8800 kort mere og køre SLI hvis du kan det på dit bundkort, det ville være en billig måde at få mere GFX preformance på.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

    Rettet en gang, sidst af Ebo ().

  • Jeg sidder faktisk lidt i samme situation, så jeg håber ikke, jeg afsporer tråden for meget.


    Jeg vil bare høre, om I ville mene, det kan betale sig at investere i en helt ny PC og sælge den gamle. Min nuværende består også af:
    Intel Core 2 Duo E6600 2.40 GHz
    4.0 GB Ram
    XFX 8800 GTS
    520 watt PSU (har en 620 watt liggende, hvis det er)


    Jeg vil også mene, at CPU'en er bottleneck'en, og jeg har tænkt at købe en i7 920'er, men det betyder så nye RAM og motherboard.


    Jeg skal have en større harddisk, så jeg kan eventuelt købe en helt ny, stor en og lade den nuværende sidde i, så jeg har mulighed for at sælge den gamle.


    Mht. til overclocking er det ikke lige noget, jeg har gjort før, men jeg er ret sikker på, at det er et okay airflow i kabinettet, og køleren er en anden end stock-køleren, så den er vist også ok.


    Hvis I anbefaler at OC'e frem for at investere i en helt ny en, så må jeg lige komme tilbage til tråden senere : )