Musemåtte til MX 1100

  • hey som oversriften siger vil jeg gerne høre hvilken måtte i anbefaler til min logitech mx 1100 mus efter jeg har købt den her for nyligt har jeg ikke været særlig tilfreds med dens performance på min helt standarde røde musemåtte til 10 kr. den glider meget dårligt og er ikke særlig præcis.


    men skriver her inde for jeg har læst et sted man ikke kan bruge alle måtter til den mus..


    skal man evt bruge nogle glider også og hvilken?


    musen.
    http://www.edbpriser.dk/Produc…d=461201&q=mx+1100&sp=all


    måtter jeg har overvejet.
    Steel series 5L
    http://www.edbpriser.dk/Produc…d=461201&q=mx+1100&sp=all


    Steel Series Qck
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=398181


    Steel Series S&S
    http://www.edbpriser.dk/Produc…musem%c3%a5tte&pid=403220

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

    Rettet en gang, sidst af basseger ().

  • En eneste musemåtte, der føles rigtig for mig er en Steel Series S&S. G5, Microsoft Intellimouse, Razer Deathadder, Habu og Logitech Dual Mouse Man Optical kører alle perfekt på den og synes at den har en tilpas blanding af rug men glidende overflade. Der følger vist også et par glides med.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • kom nu lidt i gang folkens ved der er mange der ikke er ligeglade med hvilken måtte i bruger. har lidt brug for hjælp her da det er en af de lidt dyrere beslutninger..

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Siden jeg fik FunC 1030 for efterhånden små 6 år siden har jeg ikke skiftet og den holder MEGET godt og bliver ikke sådan rigtigt slidt efter min mening.


    Kan sige at jeg tit bruger mange timer ved computeren om dagen så den bliver brugt rimelig meget alligevel.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • den der func hvordan mon min mus glider over den? den er jo meget tung min mus og alt for tung til mit nuværende måtte.. lidt mere det jeg er intr i..


    ingen der vil tale godt for dem fra steel series?

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

    Rettet en gang, sidst af basseger ().

  • det var ikke meget i havde at sige om måtter kan være jeg misforstod at det not var et lidt hot emne hvad god gaming angår..

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Nu er det jo ikke musemåtten der giver evnen til at ramme.
    Alle "gaming" musemåtter, er jo på sin vis lige gode, forskellen er mere hvor meget friktion, og hvad overfladen er. Så det er meget efter smag og behag
    Jeg undersøgte en helt masse der jeg skulle have en ny, og endte på lidt forskellige, der var lidt fra razor, qpad, ss, roccar osv. endte med at købe en ss qck+, som jeg har været rigtig glad for. Elsker overfleden, og ikke mindst størrelsen. Det eneste problem med den, er at hvis man trykker lidt ned på musen, som i fx en panic situation, er det somom musen går ned i musemåtten, og friktionen bliver meget stor. Og da du siger din mus vejer en del, kan det være et problem.
    Razor goliath control har en meget rug overflade, kan slet ikke lide den.
    Qpad ct skulle være en meget hurtig musemåtte
    Mener razor goliath speed og qck er meget den samme, men dog anbefaler de fleste folk stadig qck.
    Roccat sense er lidt hurtigere end qck, men ikke meget (så vidt jeg husker)
    Roccat taito er en blanding mellem blød og hård musemåtte. Overfladen er et tyndt lag et eller andet metal agtigt, så den er bøjelig, men stadig ikke helt blød
    Mionix Alioth ved jeg fakitsk ikke så meget om, den er forholdsvis ny, så der er ikke mange reviews, men de få der er roser den. Var lige ved at købe den.


    For mit vedkommende så vil jeg aldrig have en af glas eller metal. Det spiller slet ikke.


    Det var den viden jeg lige kunne huske


    Nuller

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

  • hey det var dog rart med et ordentligt indlæg man kunne forstå:-) men er der ingen der kender den nye fra steelserie L5 hvordan den er i forhold til de andre.. bedre eller ringere? og de der glides er det noget der er værd at invistere i og er det tilfældet hvorfor nogen skal jeg have for kan se mange af dem er lavet til bestemte mus..

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Når man skal have en hård måtte tror jeg det er en god ide med gliders. Eller jeg ville mest bruge dem for at fjerne noget af den irreterende lyd der kommer hver gang man bevæger musen. Så køb nogen gliders med hvis du ender med en hård måtte ;)

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

  • micro optics killer er en meget behagelig og holdbar måtte, men kræver en plan overflade da det ikke er en hård måtte. den holder dog din hånd varm, og selv efter 3 år kan jeg ikke mærke nogen form for slitage på den.


    når man får den, er den dog lidt klistret af det plastik der er over den, så den skal lige renses..fx med isoprophylalkohol.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.