skærm går i sort. :(

  • Hej Tweakere.


    Jeg har et problem med min skærm.
    Den er begyndt og gå i sort, sådan uden videre. Dette sker på vilkårlige tidspunkter, og tænder ikke igen før jeg genstarter ved at trykke på I/O knappen..
    Ved ikke rigtigt hvad jeg skal sige om det, er lidt blank på det her område..
    Den kommer ikke med besked om signal out of reach eller lign..


    Hvad kan det være? Plz hjælp mig.



    Mvh den urolige.

    Processor : Core i7 920
    Mainboard : EVGA X58 3x SLI
    Memory : 12 GB Corsair XMS3 (6 x 2GB)
    Graphics : XFX GTX 285
    Monitor : Samsung 2233RZ
    Storage : 74GB Raptor, 1TB Samsung Spinpoint

  • går din skærm i standby (skærmens lille lampe blinker eller skifter farve), prøv evt. at tjekke computerens indstillinger til hvornår den slukker skærm osv., samt grafikkortets drivere... Der kan være meget galt.


    Desuden... du kar linket din signatur forkert, du kan klikke på din signatur for at komme ind til det fulde billede, derefter kan du ovre i højre side tage det direkte link og copy (ctrl+c) det og sætte det ind i [IMG] og [/ IMG] klammer, så får du din fulde sig og ikke en thumbnail

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • det skulle vel aldrig være en hp pc eller skærm du har..en jeg laver lidt computer for har lige haft sendt hendes helt nye hp media center ind 5 gange i løbet af 2 måneder samt skærm har de byttet 3 gange da hun havde det samme problem.. godt nok dukkede der nye fejl op hver gang vi fik den hjem fra rep men også stadig den samme fejl med skærmen bare slukkede.. de kunne ikke rette det så de byttede både skærm og pc til nyt. så ved desværre ikke hbad der var galt..


    men mit første bud vil være graffikkort. ellers prøv at tjekke alle dine kabler evt skifte dem ud hvis du har mulighed for det..


    ellers få en ven til at logge sig ind på sin pc via logmein eller sådan en form for fjern skrivebord så han kan se om det er skærm eller pc der laver noget forkert..
    kan han se din pc når din skærm er slukket er det nok enten skærm eller gfx. han kan også se om windows evt melder nogen fejl.

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

    Rettet en gang, sidst af basseger ().

  • jeg har haft samme problem....det var enten grafik kort der ikke sad godt nok i soklen , eller løs strøm forbindelse

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx
    går din skærm i standby (skærmens lille lampe blinker eller skifter farve), prøv evt. at tjekke computerens indstillinger til hvornår den slukker skærm osv., samt grafikkortets drivere... Der kan være meget galt.


    Jeg har lige formateret siden i aftes, af flere årsager, og det så ud til at det skulle være løst, men lige nu her for 5 min siden gjorde den det så igen. Da jeg efterfølgende tændte den igen nåede den ikke engang ind til logon screen før den gentog succesen. Selve powerlampen giver sig til at blinke som om den står i standby, men kan dog stadig snakke over skype på computeren, så den fryser ikke eller noget. det er selve forbindelsen fra MB til monitor som failer. men helt konkret er jeg ikke sikker.


    Min skærm er ikke en HP.. det er en Samsung 2233RZ, og mit gfx kort er et GTX 285..




    PS. Har ændret specs nu ;)

    Processor : Core i7 920
    Mainboard : EVGA X58 3x SLI
    Memory : 12 GB Corsair XMS3 (6 x 2GB)
    Graphics : XFX GTX 285
    Monitor : Samsung 2233RZ
    Storage : 74GB Raptor, 1TB Samsung Spinpoint

    Rettet en gang, sidst af sandahL.ito ().


  • Hvilken PSU har du siddende i maskinen ?, kunne være den ikke kan føde dit GFX godt nok eller den er ustabil ?.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ebo


    Hvilken PSU har du siddende i maskinen ?, kunne være den ikke kan føde dit GFX godt nok eller den er ustabil ?.


    Mvh
    Sam


    Dette er ikke en ny computer.. den har virket upåklageligt i LAAAANG tid nu, og er først begyndt på det her for et par uger siden.. men forleden skiftede jeg til en anden port og så tilbage igen til den samme med grafikkortet og siden er der ikke sket noget som helst, så jeg tror det har siddet løst eller noget i den dur..

    Processor : Core i7 920
    Mainboard : EVGA X58 3x SLI
    Memory : 12 GB Corsair XMS3 (6 x 2GB)
    Graphics : XFX GTX 285
    Monitor : Samsung 2233RZ
    Storage : 74GB Raptor, 1TB Samsung Spinpoint

  • du kan prøve at se efter i din bios om du har noget undervolt protection. det har jeg aktiveret på mit MB og har ikke haft problemet siden. dog skal det lige siges at jeg i samme ombæring tjekkede stikkene fra min PSU til GFX at de sad ordentligt !

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii