LAN party, hvordan?

  • Jeg er netop startet med at arbejde i et fritidshjem. Ungerne vil meget gerne holde LAN party, men jeg har ikke rigtig forstand på hvordan det virker.


    Er det nemt at gå i krig med? Det kræver vel nogle forskellige kabler og alle skal vel have det samme spil og er det nemt for dem at finde hinanden?


    Jeg vil gerne arrangere det for dem, men hvis det hele bliver sat i værk og jeg så ikke kan finde ud af det ville det jo være totalt forfærdeligt da børnene kommer med deres egne computere og den slags.


    Er det bedst bare at droppe det hvis man som jeg ikke rigtig har forstand på det?

    WINDOWS 7 64
    CORSAIR SSD FORCE SERIES 3 120GB
    INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155
    ASUS P8P67 DELUXE B3 P67 S-1155 ATX
    8GB CRUCIAL DDR3 BALLISTIX TACTICAL 1600MHZ
    GIGABYTE GEFORCE GTX 580 1536MB
    CORSAIR TX 750W
    XIGMATEK DARKNIGHT CPU KØLER
    AOC 24"

  • Find en router, og slut alle maskiner til LAN siden af denne. Er der ikke nok porte slutter en eller flere switche til nogle af LAN portene i routeren og kobler folk på der.


    Grunden til at jeg ville tage en router er at denne kan agere DHCP, og derved kan alle "bare" køre med dynamiske IP'er (tildelt via routeren). Hvis folk skal på nettet er det bare at slutte dette til WAN porten i routeren.


    Dette setup er godt nok til en mindre flok (10-20) - er det nok?


    /ask

  • Tja hvis de selv kan finde ud af at spille spillene og har de samme spil. Så burde det være nemt nok.


    Men det er altid nogen som vil have problemer med at få deres computer på netværk. eller lignende. Det sker altid. min oplevelse i hvert fald. :crazyeyes:

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Ja, det er nok en ret god idé hvis i kan få en netværks-kyndig med på dagen.


    I teorien er det ikke noget problem, men der er alligevel altid bøvl med nogle enkelte maskiner.


    /ask

  • som sagt før.


    ruter så man bare får en ip adresse af den, har selv været til LAN hvor vi selv skulle indstille det hele og det gik bare af Lort til. ingen kunne se hinanden på nætverket.


    er der ikke nok porte på med en switsh



    læs lidt på nettet om hvordan du sætter et god netwerk op. så tror jeg du er godt kørende.


    //camppisten