Lille kompakt system.

  • Jeg overvejer nye dele til et lille kompakt system, der gerne skulle kunne klare det meste:


    Photoshop
    Internet og hjemmeside programering
    Tegne og 3d programmer.
    Hverdagsbrug. (word, surfing osv)
    Film & musik.
    Spil (ikke hardcore gamer, men stadigvæk være med)


    Har set på følgende:
    Core i5 I5-750 8mb
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=649324


    Club 3D HD5770 (1 GB)
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=676634


    EVGA P55 V (Jeg skal bruge mATX i det kabinet jeg har tænkt mig at smide det i)
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=768986


    Corsair XMS3 DHX 2 x 2 GB
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=430859


    Kabinet, psu, harddisk og køling er på plads, det er bare resten der skal godkendes :D


    Er det nogle fornuftige dele? evt. noget der skal ændres i samme prisklasse?


    Vil jeg overhoved mærke nogen ændringer fra dette system: (mit nuværende)
    http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=123137&sid=

  • vil nok være en smule langsommere til de RAM tunge ting, men ellers ikke det store

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af S.STAACK


    Vil det nye system være langsommere? - hvordan kan det være? :rolleyes:


    Dit nuværende program har 8 gb, det nye har kun 4 gb ram.. Derfor er der jo ikke så meget ram til ramtunge applicationer.. =)


    Men altså hvis du ikk har brug for en opgradering kan du sagtens forsætte med det du har nu..

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af S.STAACK
    Nå okay, men jeg havde nok tænkt mig at smide 8gb i, det havde jeg bare ikke lige fået skrevet :D


    Ja så går du jo fra dual core til quad core og får større båndbredde på rammene så du burde kunne mærke et lille boost.. =) Evt. en enkelt Intel SSD til OS ville give dig en forbedring også i det daglige arbejde med maskinen.. =)


    Lækkert bundkort du har fundet dig, jeg tog selv Maximus 3 Gene pga jeg skulle bruge PCI og PCI-e x4(speed).. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Skal der oc? Vil du bare køre med stock køler? Men ellers ser der fornuftigt ud.
    Du kan sagtens nøjes med 2x2gb ram til en start.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af Baloo ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo
    Skal der oc? Vil du bare køre med stock køler? Men ellers ser der fornuftigt ud.
    Du kan sagtens nøjes med 2x2gb ram til en start.


    Med den indbyggede ramcontroller og større båndbredde på DDR III samt 4 kerner, burde det kunne opveje for de manglende ram til en start i photoshop og 3D tegneprogrammer, der skulle komme et boost ud af det alligevel.


    Fine system, som du har fundet frem til ;).


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af S.STAACK
    Tak for svarne, så tror jeg sku at det bliver det system :D


    baloo: Jeg har ikke de store planer om OC, men måske bliver det til lidt. Ang. køling, hvade jeg faktisk tænkt mig at smide noget vandkøling på :D


    Så har du jo ikke noget problem i at OC, det kommer helt af sigselv hvis du skulle få brug for det ;).


    Mvh


    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Ved ikke om xfx livstidsgaranti til 1 og 2 ejer gælder alle kort,men det er en smule billigere end club3d,og mere tilgængeligt,så det havde jeg valgt istedet.Har lige skiftet til og fra nogenlunde det samme,og er bestemt positiv overrasket.En lidt spøjs ting,synes jeg,er turbo mode,som fungerer som på i7,så når 4 kerner el mindre er i brug sætter tm ind..Eftersom der ikke er hypertreading på 750 betyder det i praksis at man aldrig kører 2.67 men 2.8 som minimum under load :))


    Må jeg spørge hvad kabinet du skal ha det i ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af madz
    Ved ikke om xfx livstidsgaranti til 1 og 2 ejer gælder alle kort,men det er en smule billigere end club3d,og mere tilgængeligt,så det havde jeg valgt istedet.Har lige skiftet til og fra nogenlunde det samme,og er bestemt positiv overrasket.En lidt spøjs ting,synes jeg,er turbo mode,som fungerer som på i7,så når 4 kerner el mindre er i brug sætter tm ind..Eftersom der ikke er hypertreading på 750 betyder det i praksis at man aldrig kører 2.67 men 2.8 som minimum under load :))


    Må jeg spørge hvad kabinet du skal ha det i ?


    Jeg regner faktisk med at vælge club3d istedet, da det understøtter flest waterblocks!


    Kabinet er en overraskelse, jeg regner med at der kommer et lille mod ud af det... hvis pengene bliver til det :crazyeyes: