Nye ddr3 ram!

  • Hej..


    Okay jeg må ærligt indrømme jeg er faldet af mht ram på det sidste..


    Jeg vil gerne op og have 8gb i min maskine..
    Jeg gider dog ikke have nogen "std" ram med smarte heatsinks på - men derimod nogle ram som faktisk performer godt...


    Ved ikke hvad sådan noget står i, men kan man få noget i den stil til under 2 kilo?


    Og så lige en anden ting... Nu er der meget med det der "tri-ram", men tror ikke jeg får så meget ud af det (slash) jeg er ikke sikker på at mit mb understøtter det...


    Jeg har flg hardware:


    Bundkort: MSI P55-CD53 (http://eu.msi.com/index.php?fu…170&cat3_no=&prod_no=1845)
    CPU: Intel Core i5 750 @ 2.67Ghz
    Ram: Noget corsair DDR3-1600 2x2gb


    Jeg kunne os forestille mig det smarteste ville være at sælge de gamle ram, og i så i med 4 nye?


    Nå men - anyways! håber der er en flink sjæl der kan guide mig på rette vej (:

  • De er desværre steget lidt i pris siden jeg købte dem, men jeg vil mene det er nogle af de bedste 2x2GB der er derude


    http://www.memoryc.com/product…al_Channel_kit/index.html


    Ved 1.65volt overclocker de enormt godt, og de chips er lavet til at køre med den volt. -Dvs de løber nemt over 2200MHz :)


    Og nej det er kun X58 der understøtter Tri channel.

  • hey nu skriver du ikke meget om hvad type ram det er du har.. men jeg ville bare købe 2 stænger mere af samme type. og dit bundkort understøtter kun dual channel men du kan godt få 8 gb i.. køre du med et 64 bit styresystem? ellers ville du ikke få noget ud af at sætte flere ram i. vil mene du skal have ram med samme timmings og det så find lige ud af hvilken type det helt præcis er du har.. brug evt everest den kan fortælle dig det.. og det koster nok omkring 1k for 4 gb ram..

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1