Problem med windows installation

  • Jeg sider og er ved at skulle installere windows på en bærbar.


    Jeg booter på cd kommer ind og vælger drevet.


    Den laver copying files - næste er expanding der står den ved 0% i et par minutter og jeg for så følgende fejl kode. 0x80070002 og installationen stopper.


    Sider så nu med en bærbar jeg ikke kan installere windows på hvilket gør det noget nær useless :(


    En løsning vil blive meget værdsat.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • hvad for en windows er det du prøver at installere og hvilken laptop er det du prøver og installere den windows på ? (specs ville måske hjælpe)


    den fejlkode du skriver der er du sikker på at det er den kode du for frem på din BSOD ? - fordi den kode henviser til en opdaterings fejl når man er inde i windows.

  • Jeg for ikke nogen bsod jeg for bare en fin lille box op du ved med rød cirkel og hvidt kryds.


    Det er en acer aspire 3810t.


    Jeg har prøvet med...


    Windows 7
    W server 32bit
    W Server 64bit
    Vista


    Alle fejler på samme måde.


    Jeg har smidt ubuntu cd i og kørt disk tjek ingen fejl. Jeg har installeret ubuntu på disken uden nogen fejl.


    Eneste jeg ikke kan få lov til er at installere nogen form for windows

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Et hurtigt spørgsmål og evemtuelt svar..


    Er det en SATA-disk der sidder i bærbaren?
    Hvis det er, tror jeg du mangler en SATA-driver!


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Måske det optiske drev der fejler? Jeg har før oplevet drev som kunne læse cd'er uden problemer, men som kagede helt hvis man forsøgte med en dvd...


    Har du prøvet med en BIOS opdatering?

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Som Sprox nævner kan det være et problem med det optiske drev. Hvis du kan boote fra USB, kunne du prøve at smide Windows 7 på et 4GB USB Stik og se om dét har mere held. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |