• Hey


    Jeg har for nyligt downloadet noget Nvidia gejl, til at overvåge CPU og GPU temperatur.
    Jeg har et nVidia GeForce GTX295


    Efter at have spillet Battlefield Bad Company 2 BETA i et kvarters tid, tjekkede jeg tilfældigvis lige min GPU temperatur, som viste 75°C i begge cores.


    Er det en høj temperatur, eller er det ganske normalt? Det er jo et high-end grafikkort, og jeg har da også indstillet grafikindstillingerne i battlefield derefter. Nogle ting har jeg sat lidt ned for øget performance.


    Jeg har seneste grafikkort driver. Hvor høj skal GPU temperaturen være før man skal begynde at bekymre sig?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af noxon
    Mit GTX295 kører næsten altid omkring 85-95c da jeg har skruet net for blæserbæstet..
    Og ja det kan det fint tåle :)


    Hvordan regulerer du blæsehastigheden manuelt? Jeg ku også godt tænke mig at få den bare LIDT ned i omdrejninger, da den af og til lyder som en orkan når den virkelig bliver presset

  • MSI Afterburner har en smart blæserstyring, kunne dog ikke få den til at virke :)
    Men er ret sikker på det er fordi jeg inden lavede profiler i Rivatuner, samme motor som Afterburner kører på, så der ligger nogle filer og konflikter.


    Guide til Rivatuner her: http://forum.guru3d.com/showthread.php?p=2754419


    Muligt der er andre (og bedre) alternativer end Rivatuner, prøv først med Afterburner.

  • Hvad med jeres VRM, hvor varme bliver de? Mine bliver helt op til 125 grader på mit 4870x2.

    WINDOWS 7 64
    CORSAIR SSD FORCE SERIES 3 120GB
    INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155
    ASUS P8P67 DELUXE B3 P67 S-1155 ATX
    8GB CRUCIAL DDR3 BALLISTIX TACTICAL 1600MHZ
    GIGABYTE GEFORCE GTX 580 1536MB
    CORSAIR TX 750W
    XIGMATEK DARKNIGHT CPU KØLER
    AOC 24"

  • Øhm, nu siger min nVidia System Monitor så at mine GPU1 og 2 er 95°C varme. Det virker ikke så rart. Kan det virkelig passe at det bliver så varmt, når det er et high end GFX? Det burde da ku klare de nye spil uden nærmest at brænde sammen

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af doubleyou
    Øhm, nu siger min nVidia System Monitor så at mine GPU1 og 2 er 95°C varme. Det virker ikke så rart. Kan det virkelig passe at det bliver så varmt, når det er et high end GFX? Det burde da ku klare de nye spil uden nærmest at brænde sammen


    Normalt er der jo kun én gpu osv som ca samme køler skal køle, her er der bare næsten det dobbelte varme der skal flyttes væk.. Så det er enten larm, eller et varmt kort, men det er lavet til at kunne køre stabilt ved de knap 100c.
    Eneste andet alternativ er vandkøling.


    *Edit*
    Min profil i rivatuner ser sådan her ud
    25% op til 65c -Her holder det sig i idle og under film
    30% op til 75c
    35% op til 80c
    40% op til 85c
    50% op til 90c
    70% op til 94c
    100% fra 95c


    Så holder det sig næsten altid på max 50% fan under spil.


  • Jeg tror problemet er dårligt flow i kabinettet. Der er kun 1 kabinetblæser: et udtag lige under strømforsyningen.
    Så nu har jeg købt en 120 mm blæser, som jeg monterer allernederst i fronten af kabinettet, som blæser frisk luft hen mod GPU blæseren og harddisken. Det burde måske ku sænke temperaturen med nogle grader.


  • tror jeg låner din profil, jeg er godt træt af den larm når jeg spiller cod mw2 :9xo

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af doubleyou
    Jeg tror problemet er dårligt flow i kabinettet. Der er kun 1 kabinetblæser: et udtag lige under strømforsyningen.
    Så nu har jeg købt en 120 mm blæser, som jeg monterer allernederst i fronten af kabinettet, som blæser frisk luft hen mod GPU blæseren og harddisken. Det burde måske ku sænke temperaturen med nogle grader.


    jeg vil nok købe et par stykker for at skabe et rimeligt airflow til et highend kort, hvis du gerne vil ned i tempratur ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|


    jeg vil nok købe et par stykker for at skabe et rimeligt airflow til et highend kort, hvis du gerne vil ned i tempratur ;)


    Jeg ved bare ikke rigtig hvor jeg ska montere dem. Enten er jeg godt og grundigt dum - eller er der ikke plads til mange blæsere i mit kabinet.


    Der er udsuget lige under strømforsyningen -resten af bagsiden er selvf fyldt med diverse stik fra lydkort, GFX, osv.


    På forsiden kan jeg kun se det ene mount i bunden af kabinettet - der hvor jeg har tænkt mig at smide den 120 mm blæser som jeg har købt. Derudover kan jeg sgu ikke se hvor jeg ellers kan placere blæsere :S

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    hvilket kabinet har du?


    Dette Thermaltake SopranoRS - men mit er IKKE med glas. Min side har gitter hvorfra der går et rør ned til CPU køler, så den får direkte indtag. Lige derunder er der et gitter, men tror ikke det kan skrues en blæser deri.


    Ellers er kabinettet det samme. På næste side i guiden er der billeder af fronten, netop der hvor jeg vil sætte blæser i.


    http://www.techpowerup.com/rev…ltake/SopranoRS101/3.html