AMD-opgradering

  • Hej Tweak.


    Jeg er gammel bruger herinde, hed AtoM!C i sin tid, men jeg tror den er blevet slettet efterhånden :)
    Jeg vil til at opgradere mit gamle monstrum, men jeg har et par spørgsmål. Min computer ser sådan her ud nu. Jeg bruger det primært til surfing og til at spille wow på. Grunden til opgraderingen er mere eller mindre kun for at få wow til at køre mere flydende


    AMD athlon 64 3700+ (single core)
    Abit AN8-SLI
    2 gb kingston ram
    Geforce 8800-GTS 512
    510 watt strømforsyning


    Jeg planlægger (efter råd fra dnope.dk) at opdatere den med følgende:


    Corsair 650W strømforsyning
    Asus M4A785TD-V EVO
    AMD Phenom II X4 925


    Det skal for det første siges at jeg ingen intentioner har om at lege med overclock. Er boxkøleren så ikke et fint nok valg?
    Jeg er i tvivl om i hvor stort omfang mit nuværende grafikkort vil blive en flaskehals for systemet, hvor det tydeligvis er det der trækker læsset pt. Selvfølgelig vil det blive en flaskehals, men vil det f.eks. ikke gøre nogen forskel i wow, om jeg opgraderer processor eller hvordan?
    Jeg ved heller ikke hvilke ram jeg skal vælge, udover at det skal være DDR3 PC12800, men jeg har hørt noget om at nogle ram ikke skulle passe sammen med AMD, hvad går det ud på?
    Desuden så vil jeg kunne køre windows 7 i 64bit med den sammensætning, ikke?


    Mit budget ligger lige omkring de 3000, og med 2x2 gb ram så ligger jeg også ca. der.
    EDIT: Budgettet for ramne ligger forresten på en 8-900 kr, så timings behøver ikke være noget voldsomt.


    Nogle tanker? :) På forhånd tak.


    Mvh. Jimmi

  • Ja, det er det :D Wee så er den da ikke slettet.


    Men jeg kan ikke huske mit password, og mailen den er registreret i har jeg heller ikke kodeordet til, så den er lost under alle omstændigheder :) hehe


    Okay ja, du ved ikke noget om hvilke ram jeg skal vælge? :) Budgettet for ramne ligger forresten på en 8-900 kr, så timings behøver ikke være noget voldsomt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af |KTS|
    Bah


    ??

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • hvad er det for en PSU du har?.. altså mærke?.. Fordi hvis det bare er en nogenlunde PSU behøver du ikk skifte den.. Så kan du sagtens vente med det..

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Tror faktisk det vil være et godt match med det du er blevet anbefalet og med de ram.
    Det vil give dig BETYDELIGT bedre performance og dit gfx vil blive givet en chance for at yde ordenligt også :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    hvad er det for en PSU du har?.. altså mærke?.. Fordi hvis det bare er en nogenlunde PSU behøver du ikk skifte den.. Så kan du sagtens vente med det..


    Det er en chill innovation, og den er ved at dø :P hehe. Når jeg slukker computeren genstarter den medmindre jeg slukker bagpå. Har strømmen været taget fra tager det 5 minutter før jeg kan tænde den osv, så jeg tør sgu ikke sætte den til noget helt nyt hardware :)


    Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Tror faktisk det vil være et godt match med det du er blevet anbefalet og med de ram.
    Det vil give dig BETYDELIGT bedre performance og dit gfx vil blive givet en chance for at yde ordenligt også


    Okay, jamen det lyder da godt. Lader også til at være et røverkøb, i forhold til de danske priser.


    Og du har nok ret, jeg har på fornemmelsen at mit grafikkort er meget svækket af resten.
    Om ikke andet har jeg alligevel ikke penge til et nyt grafikkort nu, så det kan ikke blive anderledes :T


    Lige et spørgsmål mere: Når jeg ikke skal overclocke er box-køleren vel fin nok? Og larmer den?


    EDIT: Hvad med disse? De kører på lavere timings og ham duden der har kommenteret siger de kører godt på hans AM3 platform. Link

  • Hvis den ligger mellem en Athlon II 240 og Phenom 955, så er der nok en del lyd i den. Køleren til 955 er uudholdelig hvinende, men den anden er rimelig lydløs.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Altså jeg vil gå ud fra at det er den samme som på den 955, det her er i hvert fald den på en 940, og en fyr i tråden siger at det er den samme der er på hans 920. Så mon ikke også det er det på en 925..


    Men nu skal jeg ikke oc, og strømforbruget er vel en del lavere på 925 end på 955, så den kommer vel ikke til at larme så meget som på din? Eller hvad? :D

  • Den larmede i hvert fald uanset om det var load eller idle. Jeg ville lige bruge de par hundrede kroner ekstra på en køler :P

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Jeg ville tage denne cpu istedet, hvis Jeg var dig, 400 Mhz mere for 150.- + at den ikke er låst på nogen måder og nem at give et par hundre Mhz extra:-)


    http://www.compumail.dk/vare-o…p?varenummer=11247&type=0

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Jimbo
    Ja, det er det :D Wee så er den da ikke slettet.


    Men jeg kan ikke huske mit password, og mailen den er registreret i har jeg heller ikke kodeordet til, så den er lost under alle omstændigheder :) hehe


    Vi sletter ikke bare brugere fordi de ikke bliver brugt. Jeg skal gerne hjælpe dig med at ændre email på din gamle bruger, så du kan få den tilbage - det vil så bare betyde, at din nye konto efterfølgende vil blive slettet.


    Send en PM hvis du skal have hjælp.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Razorblade
    Jeg ville tage denne cpu istedet, hvis Jeg var dig, 400 Mhz mere for 150.- + at den ikke er låst på nogen måder og nem at give et par hundre Mhz extra:-)


    http://www.compumail.dk/vare-o…p?varenummer=11247&type=0


    Tak for dit forslag. Altså som sagt så bliver oc ikke et issue. Jeg vil hellere have at den er konstant stabil, uden jeg skal ind og rode i bios.


    Når det er sagt, så har jeg overvejet at købe en lidt dyrere cpu, men man kan bare hele tiden købe noget der koster lidt mere og er lidt bedre :D Nu må vi se hvor meget jeg ender med at ofre på det hele, hehe



    Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Vi sletter ikke bare brugere fordi de ikke bliver brugt. Jeg skal gerne hjælpe dig med at ændre email på din gamle bruger, så du kan få den tilbage - det vil så bare betyde, at din nye konto efterfølgende vil blive slettet.


    Send en PM hvis du skal have hjælp.


    Nerj ok, jeg vidste ikke lige hvordan politiken var. Kunne godt være i slettede nogen når de ikke havde været på i et vidst stykke tid, gør de nogen steder :)


    Men du får lige en pm :)