Logitech Z-5500

  • Hey!


    Jeg har så en PS3 Slim 250GB på vej med posten, og jeg går og overvejer at købe noget surround anlæg dertil.


    pt. kører jeg mit gamle lort, fra dvd afspiller 5 år siden.. ja det er ikke optimalt.


    Så jeg har læst lidt rundt omkring, og jeg har desværre ikke plads til det store hi-fi, så det er ikke en mulighed (+ det koster lidt for meget) så Z-5500 virker som en god option til mig.


    Det skal bruges til følgende (Vil det virke til ALT dette, skal jeg have andre kabler eller?)


    - PS3 til afspilning af Film + Spil
    - PC til film, musik og spil
    - TV til almindeligt fjernsyn (DR1 osv)


    PS3'en er Slim 250GB.


    TV er Philips 32" LCD - FULL HD DVB-T/C & MPEG 4 - model 32PFL5604H/12


    PC har lydkort fra Crosshair III Republic of Gamers.




    Skal bruges til hardstyle/nustyle osv i musik.
    Film er mest Horror, men og div andre genre (Action, adventure mm)
    Spil er mest RPG men også action, meget overall.



    - Er Logitech Z-5500 Perfekt til dette, og passer det til alle disse ting (så jeg kan sætte det hele sammen)


    Og skal jeg have andre kabler for at få det hele til at fungere?


    Tusind Tak.

    |Corsair HX 750W|CM HAF 932|2x CF BE XFX Radeon HD 4890 1GB|Core2 Duo E8500 3.16GHz|CorsairPC6400 DDR28GB|Spinpoint 500GBx2|ASUS P5QPRO|G15Keyboard|

  • Det bare om der følger optisk kabel med :)

    |Corsair HX 750W|CM HAF 932|2x CF BE XFX Radeon HD 4890 1GB|Core2 Duo E8500 3.16GHz|CorsairPC6400 DDR28GB|Spinpoint 500GBx2|ASUS P5QPRO|G15Keyboard|

  • Gør der så ikke..



    Så hvis nogen der har Z-5500 eller ved noget om det, kunne lave en list over total tilbehør jeg skal købe ekstra til at kunne tilslutte det til PS3,TV,PC til mit forbrug, vill det være FEDT.

    |Corsair HX 750W|CM HAF 932|2x CF BE XFX Radeon HD 4890 1GB|Core2 Duo E8500 3.16GHz|CorsairPC6400 DDR28GB|Spinpoint 500GBx2|ASUS P5QPRO|G15Keyboard|

  • Et optisk kabel koster jo ikke mange bas-ører.
    Det er ret let at sætte til..
    Og så skulle det funge.


    Desuden er det heller ikke en tosset ting at opgradere de højttalerkabler som følger med når du engang får snavset.


    EDIT:
    Til PS3'eren - Optisk kabel (Skal købes)
    Til PC - Coax hvis du har udgang til det (Skal købes, hvis ikke du har)
    Til TV'et - Mini-jack (følger med)


    Har du ikke coax i din pc, skal du så bruge mini-jack-stikkene her.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet 2 gange, sidst af urbananen ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Overgaard
    Har sat en del af dem op, og de gør det skam udemærket til pengene. Det er på ingen måde HiFi, men det kan spille højt, og det kan gøre det ret godt.


    Det følger så vidt jeg husker 3 minijack<>minijack med (5.1 fra computer).
    Er lidt i tvivl om der også følger noget phono med, men i hvert fald ikke noget digitalt (coax/toslink)


    Ah, det var sgu da også mini-jack jeg mente :)) ... Må jeg lige ha rettet.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen


    Ah, det var sgu da også mini-jack jeg mente :)) ... Må jeg lige ha rettet.


    - Hvilket optisk kabel skal jeg have?


    - Hvilket COAX og passer det til computeren, det er et Supreme FX X-FI kort (vil være glad for lidt links, ville være SUPER, er lidt lost)

    |Corsair HX 750W|CM HAF 932|2x CF BE XFX Radeon HD 4890 1GB|Core2 Duo E8500 3.16GHz|CorsairPC6400 DDR28GB|Spinpoint 500GBx2|ASUS P5QPRO|G15Keyboard|

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sylar


    - Hvilket optisk kabel skal jeg have?


    - Hvilket COAX og passer det til computeren, det er et Supreme FX X-FI kort (vil være glad for lidt links, ville være SUPER, er lidt lost)


    Så er der noget at kigge på


    http://www.av-cables.dk/


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Af optiske kabler napper du bare det billigste, men naturligvis i en længde som passer.
    Med Z5500 er der ikke noget forskel at bemærke ved kvalitetskabler.
    http://www.av-cables.dk/optisk…tisk_toslink_kabel_41_da/


    Kender ikke dit lydkort, men det ser ud til du har en coax-udgang på det, så der skal du bruge et coaxial-kabel.
    Du kan også vælge at bruge de medfølgende Jack-stik, men dem tror jeg nærmere du får brug for til flimmeren, med mindre du selvfølgelig har Coax-udgang på det.


    Da vi ikke kender dine sager, er det jo svært at sige hvad du præcis skal sætte til hvad.


    Men du får brug for alle 3 slags kabler, hvis du skal ha sat alle tre ting til, og ikke vil skifte hver gang.
    Så det hele handler vel nærmere om hvilken længde du skal købe. ;)

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Hvis du nu selv havde lagt links på havde det også været nemmere. :ph34r:


    Hvis du skal have 5.1 ud af dit tv SKAL du køre ud i SPDIF (optisk).


    Hvis du så sætter din PS3 til TV med HDMI køres lyden fra PS3 jo også ud af TV'et igen. To enheder med et lydkabel.


    Til din computer kan du bruge hvad du nu vil.
    Sp vidt jeg kan se kan det spytte alt ud:
    [Blocked Image: http://www.hardwarezone.com/img/data/articles/2008/2760/ASUS_SupremeFx.jpg]


    Jeg vil foreslå at du bruger COAX. Færrest kabler og konverteringen sker i Z-5500.

  • Står og skal betille det hele nu.


    Så et Coas til min comp (Hvilket?) og så et optisk til TV?

    |Corsair HX 750W|CM HAF 932|2x CF BE XFX Radeon HD 4890 1GB|Core2 Duo E8500 3.16GHz|CorsairPC6400 DDR28GB|Spinpoint 500GBx2|ASUS P5QPRO|G15Keyboard|