i5 - i7 & PSU

  • Ok


    Kan være det er et noob sp. men jeg ved det ikke selv.


    Med de nye i7 CPU´er skal der så bruges ny PSU når man laver et nyt system.



    Mit system er idag.
    Core2 2,67 Gig
    Nvidia GTS8800
    4 gig ram
    asus P5W deluxe


    Aner ikke hvilken PSU der sidder i den idag og gider ikke skille det ad, derfor dette spørgsmål og heller ikke om det kan betale sig at upgrade Grafikkort.


    Computeren bruges til spil COD-BF2 og deslige, samt foto redigering "photoshop"


  • Hvis du ikke orker lige at pille siden af kabinettet, hvordan fanden vil du så samle et nyt system??
    De nye CPU´s bruger mindre strøm end den du har nu, så imiddelbart bør det ikke give dig problemer.

  • siden er pillet af, men der står ingenting så jeg skal have den pillet helt løs....


    Det jeg fiskede efter var om det var det samme stik "P4-stik" eller hvad det nu hedder.


    Der er jo sket en del siden jeg sidst legede med comp.

  • der skal ofte bruges 2 6/8 pin stik istedet for 1, det er vidst eneste forandring der er sket.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Har du overvejet P55 ? der bruger en del stadig det 4pins,bare vælg det rigtige bundkort.Men se lige efter hvad psu det er ! hvis det ikke lige står på siden el undersiden så pil den ud,det skal stå et sted.


    Frag,mon ikke et enkelt er nok ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af madz
    Har du overvejet P55 ? der bruger en del stadig det 4pins,bare vælg det rigtige bundkort.Men se lige efter hvad psu det er ! hvis det ikke lige står på siden el undersiden så pil den ud,det skal stå et sted.


    Frag,mon ikke et enkelt er nok ;)


    kommer jo an på hvad gfx man vælger til systemet....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.