Needer massivt hjælp lige nu! :(

  • Jeg sad og stenede på fjæsbog og pludseligt kom der underlige streger på min skærm og så stod den stille, og så måtte jeg slukke computeren.. da jeg tændte den igen er der en masse firkanter og underlige tegn på skærmen, altså der i starten hvor den kigger alle dine ting igennem på motherboardet eller hvad nu det hedder.. men når den loader windows viser den det i normale farve, men der er 4 lange streger.. når den så har loadet windows går den helt amok.. kan næsten ikke se min skærm lige nu så bliver nødt til at små tyde det og der er ingen lyd


    har taget 2 billeder


    http://img39.imageshack.us/img39/9730/160220101700.jpg


    http://img46.imageshack.us/img46/9852/160220101702.jpg




    har det noget at gøre med mit grafikkort eller andet? :( hjælp

  • se det ser underligt ud.. har du prøvet med en anden skærm?? vil mene det enten er det eller grafikkort så det er bare at prøve sig frem :)

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • hvis der ikke er lyd så er der vel en chance for det er bundkortet.. men vil stadig anbefale du får fat i en skærm og ser om den gør det samme der.. derefter test med et andet grafikkort, din pc kører sikkert med PCI-E så det er relativt let for dig at låne et af en ven.. er det stadig ikke problemer kan vi tage den derfra..

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Tja tag hjem til en ven og prøv dit hardware i hans maskine - eller omvandt :p som regel den nemmeste måde at finde ud af hvad det er.


    Men de artifacts kommer typisk når grafikkortet ikke har det får godt ^^ har set et par kort brænde af, og det er typisk hvad man ser når det sker :razz:

  • Det er grafikkort artifacts, så det er næsten sikkert at det er grafikkortet den er gal med. Har du et andet du kan prøve, eller prøve dit eget i en anden maskine?

  • enig med de andres vurdering, enten GPU eller en ramklods på gfx der er ved at stå af...og kun 1 ting at gøre, få et nyt.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.