Ny PC... Hjælp med det hele!

  • Hej derude.


    Jeg skal have en ny computer, som jeg vil samle selv.
    Og jeg er totalt blank. Min viden om hardware går nemlig lige præcis tilbage til 2005 hvor jeg samlede min nuværende, og på 5 år når der jo at ske en hel del.
    Så nu søger jeg hjælp her. Planen var egentligt at opgradere på min gamle, men det har jeg opgivet, og går videre til at samle en helt ny fra bunden.


    Jeg har et budget på omkring 5000kr. Jeg kan måske ofre en smule mere, men det er den pris der skal sigtes efter. Fokus er nok grafikkortet, da det drejer sig om afvikling af photoshop, 3D software, spil, og den slags.
    Ellers har jeg stort set ingen andre krav, ud over at jeg så vidt muligt gerne vil undgå at overclocke, da jeg aldrig har prøvet det før, og er lidt usikker på at pille ved ting der kan gå i stykker hvis jeg gør det forkert.


    Er der nogen der har nogen forslag? Det ultimative ville være en pakkeløsning, men ellers så bare fyr løs med setups der kan bruges.



    Håber der er nogen der kan hjælpe mig :-)




    PS. og gå ud fra at jeg ikke forstår en brik af hvad i siger når i snakker om tekniske detaljer.

  • hmm, nå vi snakker en pc der skal kunne klare lidt af hvert vil jeg mene en som den her burde kunne gøre det..


    er ellers ikke fan af topdata, men tror den kan klare dine behov, hvis du er frisk på at samle selv så prøv at skrive hvad du har liggende (kabinet osv) så kan jeg se om jeg kan finde noget hardware til dig :)

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Den der ser da fin ud så vidt jeg kan se med min utrænede øje. Jeg tænker på om det kan betale sig at købe en samlet, for det plejer at kunne spare en del at samle den selv? Hvis det kan er det perfekt.


    Alt hardware jeg har er 5 år forældet, det eneste jeg har der måske kan bruges er de 2GB DDR2 ram, men ved ikke noget om at kombinere nyt og gammelt ram). Jeg vil gerne have et nyt kabinet, og det må gerne være ret grimt. Bare det holder og kan køle :-).
    Ellers har jeg det andet, skræm, tastatur, den slags. skærmen har både DVI og HDMI, så begge dele kan bruges.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Nithel
    Så vidt jeg ved kan GTX260 ikke snuppe DirectX 11, hvilket lidt er et minus.. Kan det mon betale sig at vente?


    der er "lige" kommet HD 5770 fra ati, så det giver ingen mening at vente. Bang for the Buck er HD5770 og det er noget kraftigere end GTX 260.

  • Det lyder meget fornuftigt. Har samlet det på EDB-priser, og opdaget at jeg kan få det hele hos SHG samlet, og de har endda det hele på lager. Har dog et par spørgsmål:
    * Kan jeg nøjes med 400W?
    * ville det kunne betale sig at smide de 2gb DDR2 jeg allerede har i også?
    * Jeg kan finde to forskellige HyperX Så vidt jeg kan se er forskellen 200mhz frekvens og 400kr. Er det virkelig 400kr værd at få 1800mhz i stedet for 1600mhz?
    * Kan du godkende den her? Der kommer mange forskellige når man søger (som så alligevel ikke er forskellige overhovedet), så er i tvivl om lige den her er den fornuftige :-)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Nithel
    Det lyder meget fornuftigt. Har samlet det på EDB-priser, og opdaget at jeg kan få det hele hos SHG samlet, og de har endda det hele på lager. Har dog et par spørgsmål:
    * Kan jeg nøjes med 400W?
    * ville det kunne betale sig at smide de 2gb DDR2 jeg allerede har i også?
    * Jeg kan finde to forskellige HyperX Så vidt jeg kan se er forskellen 200mhz frekvens og 400kr. Er det virkelig 400kr værd at få 1800mhz i stedet for 1600mhz?
    * Kan du godkende den her? Der kommer mange forskellige når man søger (som så alligevel ikke er forskellige overhovedet), så er i tvivl om lige den her er den fornuftige :-)


    jeg har lige samlet den maskine jeg nævnte:) også fra SHG og den virker perfekt. køb 1600mhz, da du alligevel ikke kommer op på dette:)


    og ja også med det grafikkort. larmer en smule men slet ikke så slemt igen.