Kun 3,25 GB kan bruges

  • Har lige faaet Win 7 paa min computer men da jeg har 8 GB ram forstaar jeg ikke lige hvorfor af min computer siger jeg har 8 men 3,25 kan bruges ... ??? Hvad skal det sige ?, af min computer kun kan bruge 3,25 eller hvad ?? plz help.. am lost on this one

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fyr
    det med google ved jeg, men er nok ikke lige den beste til engesk. men det vil sige af 64 bit windows kan koere mere.. men hvor meget mere ??


    64 bit :) nok til at du først er oppe på denne mængde ram om 10 år :D

  • som de andre siger er det fordi du kører med 32 bit..


    med 64 bit vil du kunne udnytte 16 GB (mener jeg)

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer
    64 bit :) nok til at du først er oppe på denne mængde ram om 10 år :D


    Det er da ret afhængigt af hvilken windows udgave der købes!


    MS har sat softwarebegrænsninger på en del udgaver:


    http://msdn.microsoft.com/en-u…l_memory_limits_windows_7


    Du skal op i "proffessional" for at kunne bruge mere end 16GB


    /ask

  • du skal ikke installere 32 bit på en anden computer, du skal installere 64 bit på den du har nu..


    men prøv om du ikke kan bruge din licens til at installere 64bit på din nuværende maskine, mener ikke der er forskellige typer licens nøgle til x86 og x64 bit i win 7, så du burde bare kunne installere vha din egen licens :)

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • For det første skal du lige først skrive hvilken CPU du har - det er ikke alle som kan køre et 64bit system. Ydermere - plejer man ikke at få både 32 & 64bit skiver med når man køber Windows 7 eller? (Fik det via deres skole aftaler så har ingen anelse) :cheers:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Illanair
    For det første skal du lige først skrive hvilken CPU du har - det er ikke alle som kan køre et 64bit system. Ydermere - plejer man ikke at få både 32 & 64bit skiver med når man køber Windows 7 eller? (Fik det via deres skole aftaler så har ingen anelse) :cheers:


    det er kun med windows Ultimate du får begge medier med :)

  • okey jeg har koebt Windows home Premium 32 bit (OEM)


    Jeg har AMD P-II 965 LINK


    jeg vil godt have 64 bit. da jeg nu ved af 32 bit kun kan koere 4 GB ram (HAR 8 + 1 i grafik), men kan jeg goere det uden af koebe et nyt windows ??


    og vis jeg skal koebe nyt windows kan jeg saa ikke indstaller den jeg har nu paa en anden computer paa en eller anden maade ?

  • Hvis du har en skive burde det ikke være noget problem, det kan dog være du skal ringe til microsoft support for at aktivere det, men det er langt fra sikkert.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fyr
    saa alt i alt har jeg dummet mig max.. kan nok ikke indtaller det andet windows paa en anden og SKAL koebe et nyt windows


    Hmm? Har du aktiveret den 1 version?

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Men har du aktiveret den hos microsoft?
    Hvis du ikke har, kan du måske nå at bytte.


    Anyways, taget fra wikipedia:
    The emergence of the 64-bit architecture effectively increases the memory ceiling to 264 addresses, equivalent to approximately 17.2 billion gigabytes, 16.3 million terabytes, or 16 exabytes of RAM


    17.2 millarder gigabytes til 64bit vs 4gb til 32bit, det er da et lille hop.
    At microsoft så sætter limit på deres styresystemer er en anden sag.

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU