crossfire af EAH4870

  • hej tweak.


    sidder lidt og leger med ideén om at få endnu et grafikkort til samlingen og køre crossfire :)


    snakkede så med en gut som sagde at han synes jeg skulle sælge mit nuværende grafikkort (Asus EAH4870/MATRIX/HTDI/512 GDDR5), og købe et nyere et.


    men ville være lidt ked af at skaffe mig af med det da jeg synes det køre mega godt og kan nemt overclockes uden de store problemer med temp.


    men ville jeg få mere ud af at sælge mit nuværende og købe et nyt eller skal finde et tilsvarende grafikkort og køre crossfire :)


    budget, ligger på omkring 1400,-



    men i min kære computer har jeg:


    Intel Core 2 Duo E8400
    Asus EAH4870/MATRIX/HTDI/512, GDDR5
    Gigabyte GA-EP45T-UD3P
    OCZ Gold DDR3 1333MHz 4GB
    itanPower2 psu 700w
    Samsung SP F1, 500GB, SATAII, 16MB (2 stk)


    mvh Rasmus


    p.s. lige et side spørgsmål nu jeg er i gang :) ville det give mere at smide 4gb ekstra ram i ?

  • det kommer mest an på hvad du spiller af spil


    hvis du spiller mange nyere spil, så kan det fint være du får glæde af crossfire til de penge du har nu. 4870'ere med 512 MB ram er nede på ca. en tusse nu hvis ikke jeg tager meget fejl.


    Indtil videre kan det ikke betale sig at gå op i en nyere generation af gfx kort i forhold til det du har nu(fx. Radeon 58xx) og mid-end radeon 5xxx kort leverer ikke meget ekstra ydelse ift. et 4870.


    Hvis det er, så vent og se til nvidia kommer frem med noget nyt, så vil DX11 grafikkort falde i pris.


    4 GB RAM ekstra kan ikke betale sig endnu, også her er det en god ide at vente lidt.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Jeg ville vente, da jeg ikke mener du vil få noget ud af at smide et extra kort i maskinen eller købe et nyere/bedre kort, siden du ikke kan udnytte deres force som ligger i de høje opløsninger.


    I mine øjne er det penge ud af vinduet med mere GFX power i maskinen, når du ikke spiller højere 1280x1024.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.