Koble 2 trådløse routere sammen

  • Hey Tweak.


    Jeg har lidt en udfordring. Min ven har fået en ny computer og den gamle havde et trådløst netkort som vi havde sat over i den nye maskine, men det er ikke win7 kompatibelt. Det er ikke umiddelbart muligt at trække et kabel og da det helst skal køre i aften har vi ikke mulighed for at vente på at købe et nyt trådløst netkort


    Det er vist lettest at se det på billedet som jeg har vedhæftet istedet for at beskrive det. Er det muligt på nogen måde?

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • hmm, bare lige for at have det på det rene


    du vil have at den ene router skal sende trådløst, at den anden trådløse router skal opfange det og sende ud via sin interfaces og videre til pcen?? eller forstår jeg forkert?

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af martinta
    hmm, bare lige for at have det på det rene


    du vil have at den ene router skal sende trådløst, at den anden trådløse router skal opfange det og sende ud via sin interfaces og videre til pcen?? eller forstår jeg forkert?


    ja egentlig. som en form for repeater :)

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Ja det er muligt. Linksys routeren skal bare fungere som brigde. DD-WRT firmware så skulle den være hjemme, har selv kørt med en ligende opsætning i noget tid.


    mvh Stubkier

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Stubkier
    Ja det er muligt. Linksys routeren skal bare fungere som brigde. DD-WRT firmware så skulle den være hjemme, har selv kørt med en ligende opsætning i noget tid.


    mvh Stubkier


    Hvad er det der DD-WRT firmware du snakker om ? :o

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Nå det ser ud til at linksysen er død.. :S Laver lige forbindelse på sin ethernet port i nogle få sekunder hvorefter den mister link. Reset hjælper ikke


    Har heldigvis opså en zyxel router. Er det muligt på sådan en ? ZyXel ZyAIR G2000

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet