SORT SKÆRM

  • Hej.
    Jeg søger noget hjælp. Og efter to min på denne side er jeg sikker på at jeg kan finde det her.


    Min søn har købt nyt grafikkort til sin pc, ASUS ENGTX295.
    for at dette kunne køre, skulle der også en kraftigere strømforsygning til, Energon EPS-750W
    den eksisterende strømforsygning var på 350w


    Resultatet blev en sort skærm.


    Er der nogle bud.

  • lidt mere info om hans pc ville hjælpe ellers kan det være svært at finde fejlen som måske ligger et andet sted :)



    men første bud kunne være et gfx som er DOA, men svært at vide for du skriver ikk om resten af system starter op som det plejer...altså køre hdd og blæseren på cpu osv :)

  • har i monteret både 8 pins og 6 pins strøm stik ?


    jeg har haft lidt bøvl med at mit viste sort skærm hvis de 2 stik sad lidt løse

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Her er lidt om pcen, håber det kan hjælpe.
    hdd og cpu blæser kører, også blæser på grafikkortet
    Ja der er monteret 6 og 8 pins strøm stik.



    Ï Original Windows Vista® Home Premium 64-bi
    Ï AMD Phenom™ X3 processor 8650
    Ï 5 GB DDR2-SDRAM
    Ï 1 TB SATA 3G harddisk (5400 o/m)
    Ï 500 GB Personal Media Drive
    Ï ATI Radeon® HD 3650, med Avivo-teknologi
    512 MB dedikeret hukommelse, op til i alt 2303 MB
    tilgængelig grafikhukommelse som allokeret af
    Windows Vista®
    Ï DVD brænder med SATA DVD RAM og Double Layer
    supportering LightScribe technologi
    Ï Ethernet 10/100BT integreret netværksinterface
    Ï IEEE 1394 FireWire® interface
    Ï 15-i-1 hukommelseskortlæser
    Ï HP Vista Media Center
    Ï TV-tunerkort
    Ï Wireless LAN 802.11
    Ï Knap til HP Easy Backup

  • hmm det er altså en HP maskine du har fingrene begravet i :)



    problemet kunne måske skyldes dette "ATI Radeon® HD 3650, med Avivo-teknologi
    512 MB dedikeret hukommelse, op til i alt 2303 MB
    tilgængelig grafikhukommelse som allokeret af
    Windows Vista
    " da maskinen jo er sat op fra fabrikkens side til at køre med dette gfx og med de dedikeret ram, hvilket jo så er de 5gb ram som sidder i, som jeg syntes er et mærkeligt skævt tal at have sat i en maskine...



    jeg er ikk ekspert i det område med jeg ville tro at det måske er fejlen...


  • som jeg læser den beskrivelse er det vel et onboard grafikkort?? siden den kan dedikere ram til det, så mit bud ville være at der kan være en funktion i bios til at slå det ene grafikkort fra så den selv går over på det eksterne

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • nu har du vel smidt skærm stikket i gpu udgangen :razz:



    spøg til side :)



    jeg kan se at bundbrættet har indbygget gpu :) prøv at se om det virker hvis du smider skærmen på den. hvis den gør det så er vi da lidt vej :) så kunne det måske tyde på at den har blokket for dit gtx295... (måske)




    men lige en anden ting, du for ikke en disse ud af den gpu i det setup da det er den gamle Phenom du har i, er ret sikker på at den bare vil danne en flaskehals for en så voldsom gpu som gtx295 jo er...

  • Vi kan godt se at det ikke er en god ide at opgrader HPen, vi har fået hjælp til at bestille dele til en ny pc.


    Har bare lidt svært ved at forstå at det gamle bundkort er færdig.
    selv om alt et pillet fra det, og kun tilsat strøm, så kan det ikke sige så meget som et bip.

  • Ja vi har prøvet bundbrættes egen gpu, men heller ingen liv her.


    jeg syntes ellers vi har prøvet alt. rest BIOS en ram blok i, ingen ram blok i. osv.


    kunne det være cpu der stået af.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af siffer
    Vi kan godt se at det ikke er en god ide at opgrader HPen, vi har fået hjælp til at bestille dele til en ny pc.


    Har bare lidt svært ved at forstå at det gamle bundkort er færdig.
    selv om alt et pillet fra det, og kun tilsat strøm, så kan det ikke sige så meget som et bip.


    Vil bundkortet heller ikke sige en pip hvis I sætter den gamle PSU til i stedet for ?


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af siffer
    Det har vi prøvet, men uden hjælp
    Er der mere man kan gøre


    Der er altid mere at gøre, men det bliver mere og mere besværligt. Har I mulighed for at låne en CPU der passer i bundkortet ?, så vil I jo finde ud af hvilken af delene der er stået af.
    Umiddelbart vil jeg da tro ca. 80% chance for at det er bundkortet, det er galt med.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Hej Siffer, Jeg har selv en HP hvor jeg har udskiftet grafikkortet, uden nogen problemer. Har jeg forstået omfanget af problemet rigtig når i har prøvet med begge grafikkort og begge grafikkort er fysiske kort, altså ikke onboard grafikkort?


    Prøv lige at se efter om kablet til skærmen sidder til i begge ender, det lyder underligt at bundkortet bare sådan går i stykker?


    Hvis alle kabler sidder som de skal, i begge ender, så kan i også prøve at montere den originale strømforsyning og grafikkort, det kan jo være en fejl på den nye strømforsyning.


    Hvis den starter med de originale dele, så prøv at skifte strømforsyningen til den nye og start igen. Det kunne jo være det var så simpelt ;)


    God fornøjelse...


    Mvh


    Mads Locher

  • ja vi har prøvet alt. vi har lavet en midlertidig pc til vi får lavet en ny, alle dele virker ok på det bundkort, og den kører.


    det eneste vi mangler at prøve på det gamle bundkort er en anden cpu.

  • som Sam siger find en anden cpu prøv den, kunne jo være cpu'en bare ikk gad mere :D



    og lige til Mads Locher et mobo kan sagtens bare stå af, nogen gange skal der ikk så meget til før det faktisk kan dø :)