2 skærme på denne PC?

  • Hey.


    Jeg har i en tidligere tråd spurgt om hvorvidt følgende computer kan køre med 2 skærme, men det var i en tråd der handlede om noget andet, så laver lige ny tråd.


    Anyways, det er denne PC jeg snakker om:
    http://www.aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_06/OFF01.SHTML


    Kan den køre med 2 skærme? Jeg er meget i tvivl, fordi min far sagde at jeg bare ville få samme skærm billede på hver skærm, og kan det passe?


    Hvis den kan køre med 2 skærme, uden samme billede, vil i så lige skrive lidt detaljeret om hvordan? Har ikke prøvet det før :O

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    hvis du kloner skærmen vil den vise det samme, men behøver du skam ik, hvem siger os du skal ^^


    Hvad mener du? Altså det jeg mente var, at min far sagde, at den bare ville vise samme billede på hver skærm. Altså han havde snakket med en kollega, som sagde at computeren/grafikkortet ikke kunne køre med 2 skærme uden at vise samme billede.


    Er det rigtigt..?


    Hvis i kan skrive hvad jeg skal bruge til at køre med 2 skærme ville det være godt:)
    Skal derud i morgen, så håber i kan svare inden.

  • Altså, kan den klone billedet, kan den også vise forskelligt indhold på begge skærme. Kan se at den kun har én DVI udgang, så hvis du vil køre to skærme, skal du enten finde en VGA eller HDMI tilslutbar skærm - men absolut muligt med to skærme. :cheers:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Det vigtigste er bare at de har samme resolution. Ikke tommer, men fks. 1600x1200. Ellers er Windows vistnok ikke meget for at udvide skrivebordet. (Bruger begge udgange på samme skærm til lidt "fake" udvidelse)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Det er heller ikke sådan at jeg vil have det hele udviddet til begge skærme, men bare sådan at skrivebordet er på den primære skærm, og så kan jeg trække mapper osv over til den anden.


    Kan det lade sig gøre?

  • det gfx kort er et rebranded og uofficielt et er jeg ret sikker på så folk kender det nok ikke. men siden det er et af de mindste så er den eneste måde at blive sikker på ved at gå ned og kigge om den har 2 stik...dvi helst.


    men har den det, så kan du bare lave udvidet skrivebord, så fungerer det som beskrevet...også med forskellige opløsninger. det gør jeg selv.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af N00k
    Den har:


    1x DVI
    1x VGA
    1x HDMI


    Så burde godt kunne. Men så er det bare, om jeg kan have det som jeg beskrev før?


    det har jeg svaret på

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Hmm ja okay. Er bare lige forvirret over hvordan det lige fungerer. Men som jeg kan forstå burde det da virke fint, selvom jeg havde fået det modsatte af vide.


    Tak for svarene! :rules:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af N00k
    Hmm ja okay. Er bare lige forvirret over hvordan det lige fungerer. Men som jeg kan forstå burde det da virke fint, selvom jeg havde fået det modsatte af vide.


    Tak for svarene! :rules:


    yap, det skulle det, du kan os koble 3 skærme til, og så køre triple-view hvis det kan lade sig gøre :offtopic:

  • En hurtig slutindskydelse. Brug HDMI eller DVI hvis du kan til begge skærme - de er begge digitale signaler og er klarerere end VGA forbindelsen. Prøv evt. at sætte dit grafikkort til samme skærm med to kabler og se hvordan det hele fungerer i praksis. Så kan du få et godt billede af resultatet inden du går ud og køber. :cheers:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Illanair
    Det vigtigste er bare at de har samme resolution. Ikke tommer, men fks. 1600x1200. Ellers er Windows vistnok ikke meget for at udvide skrivebordet. (Bruger begge udgange på samme skærm til lidt "fake" udvidelse)


    Det er ikke korrekt. Windows fungerer fint med udvidelse ved forskellige skærmopløsninger. Problemet er hvis en man køre med cloner.


    Kører selv med 2 forskellige opløsninger på mine skærme (hhv den bærbares egen og den ekstra).


    /ask

  • I stand corrected - har som sagt aldrig haft muligheden for at teste det med to skærme i Windows. :cheers:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |