Trådløst netkort til windows 7

  • Hej alle


    Jeg har netop installeret windows 7 Ultimate 32 bit (skal ha 64 bit senere), på min stationære.


    Jeg har fundet ud af at mit nuværende trådløse netkort (NetGear WG311 v3), har et seriøst problem med Windows 7. For det første laver netgear ingen drivere hertil, og de utallige andre drivere jeg har forsøgt at bruge, har ikke ligefrem hjulpet på problemet.


    Det skal siges at jeg da er på internettet med dette kort (ved hjælp af en eller anden mystisk driver fra en anden fabrikant), men jeg har kun en hastighed på ca 2 mb/s. Alle de andre trådløse enheder på samme netværk, har jeg testet til 12 mb/s.


    Så jeg er egentlig ved at være godt træt af det her netkort, samt af netgear, fordi de ikke kan eller gider yde ordenlig support til win 7. Så jeg skal have et nyt kort, men hvilket???


    Det skal være:


    - PCI
    - Være fuldt kompatibelt med windows 7 32/64 bit
    - Helst ikke overstige 300 kr.


    Det skal nævnes at min internetudbyder er YouSee, og den trådløse router er fra Netgear (fulgte med fra yousee).


    Jeg synes det er ekstremt svært at se hvilke kort der vil fungere med windows 7, da de fleste fabrikanter nærmest ikke nævner det med et ord. Og at et produkt er Vista certificeret er vel ikke en garanti for succes.....eller?



    Venlig hilsen


    Peter

  • Jamen det ser da dejligt billigt ud :D Er det et du har erfaringer med? Jeg vil bare så gerne være 99,9 % sikker på at det kort jeg køber bare spiller. Så hellere betale lidt mere for den sikkerhed.

  • Det ville jeg også MEGET hellere. Men med mindre jeg vil til at bore huller igennem loftet og væggen, eller trække det hen over gulvet og op på 1. sal når jeg skal spille.......så er wi-fi desværre en nødvendighed :-(


    Selvom jeg har antennestik lige ved siden af computeren, så er der desværre kun ÉT stik i hele hytten der vil udlevere noget internet (YouSee), og det er i stuen nedenunder!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af petermyrup
    For mit vedkommende SKAL det være PCI. Jeg har før haft flere forskellige usb-netkort, og oplevede tit og ofte irriterende udfald når jeg spillede online.


    Må være længe siden eller nogle dårlige kort, kan kun sige mit er superstabilt, trækker fint og funger 100% under win7 men det må du jo selv om. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • bruger selv dette her fra SMC, men bruger kun selv XP :)


    Trendnet laver ikk dårlige produkter så det skulle være mærkeligt hvis du for problemer med det :) har selv brugt dem før og der var ingen probs :)



    ellers er der jo også Linksys som har lavet denne her som heller ikk er dårlig :) har også brugt dem en overgang, men igen der står intet om det virker til win7


    D-Link har også lavet et (faktisk to, dette er lidt dyrere men har bedre rækkevide men samme problem som det andet jeg linker til intet om win7) godt netkort, men igen der står ikk noget om Win7

  • Jeg takker for alle jeres gode forslag.


    Jeg har nu i et par timer rodet med en masse kabler og signalforstærkere. Og det er lykkedes mig at få så godt et antennesignal op på 1. sal, at jeg kunne montere routeren heroppe istedet for i stuen. Det var godt nok et være bøvl. Men til gengæld er jeg blevet belønnet med kablet internet der bare kører helt stabilt.


    En sand nydelse :clap:

  • Tillykke med at få det til at virke med kabel, men jeg vil alligevel høre om du har forsøgt det her:


    Du skriver godt nok at du har prøvet en masse drivere, men jeg ville alligevel lige høre om du har prøvet nogle af de her drivers: http://www.station-drivers.com/page/marvell.htm


    Chippen på dit kort er vist en marvell 88w8335
    Så måske virker driveren hvor der står mrv8335 ved...


    Det er muligt at vista driveren virker...

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.