Dell xps m1730 - ram fejl ?

  • Hej alle


    Jeg er ejer af en Dell XPS m1730 bærbar, jeg var så uheldig at tabe den på gulvet så en plastic-fli af kabinettet knækkede af, den har dog kørt upåklageligt i 2-3 måneder efter, indtil for et par uger siden.


    Proceslinien fryser efter få minutters brug, kan åbne programmer, de fryser dog også efter kort tid hvorefter de ikke kan lukkes, dog kan jeg stadigvæk åbne andre programmer som også bare fryser...


    Mit bedste gæt er ram fejl.


    Hvad kan jeg smartest gøre for at undgå at skulle smide spidsen af en jætjæger i reperation ? Vil en indbo forsikring kunne dække reparationen ?


    Nogen forslag ?


    MVH Mads Færgemann

  • Du kan starte med at tage blokkene ud en af gangen og se om det stadig sker. Og så prøve de forskellige blokke i forskellige slots.


    En anden god ide er at køre memtest, for at finde ud af om det nu også ER ram.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H


  • fuck dit gæt om ramfejl :) det kan være så meget andet..


    kører en memtest 86, hvis du vil tjekke det : http://www.memtest86.com/


    ellers så vil din indboforsikring højst sandsynligt dække det.. det er jo et forsøg værd. hvilken serviceaftale har du på din dell ?