Klarhed omkring kommende (?) nVidia grafikkort

  • Hey Tweak


    Jeg kunne godt tænke mig lidt mere karhed omkring nVidias kommende grafikkort. Hvis de da overhovedet kommer?


    Jeg er nemlig meget i tvivl. Det er jo ved at være længe siden der har været noget nyt om en kommende serie fra dem. De er vel ikke stoppet med at udvikle high end kort? ATi har jo været ude med deres i et godt stykke tid nu og vi har ikke rigtigt set noget fra nvidia siden. Der var tale om noget GT300 på et tidspunkt osv, men har ikke hørt noget siden egentlig


    Hvad er status ?


    Ku være fedt at holde denne tråd opdateret løbende med hvad folk får at vide af info!


    ~D

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Sidst jeg hørte var release i april.
    Har også hørt tale om at nvidia vil fokusere på andet end mean super GPUer, men ved ikke lige hvad omfanget af dette er.


    Omkring tekniske detaljer synes jeg de har været godt sparsomme, eller også har jeg bare ikke været nysgerrig nok :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Sidst jeg hørte var release i april.
    Har også hørt tale om at nvidia vil fokusere på andet end mean super GPUer, men ved ikke lige hvad omfanget af dette er.


    Omkring tekniske detaljer synes jeg de har været godt sparsomme, eller også har jeg bare ikke været nysgerrig nok :)


    Jeg synes faktisk jeg har hørt tale om det modsatte :boxed: At de kun ville fokusere på low end GPU'er, men det troede jeg godt nok heller ikke på da jeg hørte det.


    Men ja de har godt nok holdt kortene tæt denne gang ! Det gør det jo bare ekstra spændene :) Så kan man håbe det faktisk kommer til April


    Er der ikke en eller anden større messe her snart hvor de ku tænkes at vise noget frem?

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Det var også det jeg skrev, altså at de IKKE vil fokusere på high-high end :)


    Ved faktisk ikke om der er en messe. Her på siden har der været lidt om gt400 og gt300, men ikke det store.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • GT4xx serien skulle være deres nye DX11 kort..
    GT3XX er vist til rebranding/kort uden DX11 understøttelse.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    GT4xx serien skulle være deres nye DX11 kort..
    GT3XX er vist til rebranding/kort uden DX11 understøttelse.


    Det har du vist ret i :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Bare de bliver i high end markedet andet ville da være forfærdeligt


    Psycho - du har forøvrigt en pb jeg afventer svar på

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Har de været rendt ind i problemer med produktionesanlæg/teknologi, siden de er så længe om at komme ud med dem?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Har de været rendt ind i problemer med produktionesanlæg/teknologi, siden de er så længe om at komme ud med dem?


    ja TSMC har haft problemer med 40nm og highend chips,også derfor der mangeler,el har gjort,ati kort,læste dog i starten af året at man havde en markant fremgang på wafers.Men nvidia skal nok ha et par millioner transistorer mere på end ati,så kunne forstille mig fermi er en besværlig herre at ha med at gøre..