Trådløst internet!

  • Hej (:



    Jeg står og skal invester i en ny trådløst router.
    Valget står mellem disse to:


    http://www.getmore.dk/specifik…/dir-655~e_112714_ps.html


    http://www.getmore.dk/køb-d-link-rangebooster-n-650-router-dir-635-billig/trådløs-router/dir-635~e_112718_p.html


    Men jeg kan simpelt hen ikke bestemme mig. Er der overhovedet nogle forskel, hvilken er bedst?
    Og findes der nogle i samme prisklasse, som er disse overlegene?


    På forhånd tak
    Med venlig hilsen
    Michael


    P.s: Sådant et kort her: http://www.getmore.dk/køb-d-link-rangebooster-n-650-notebook-adapter-dwa-645-billig/netkort/dwa-645_112713_p.html, hvor/hvordan tilsluttes det? (Bærbar computer)

  • Det nederste link virker ikk..


    Hvad skal du bruge den til..?? Hvis det udelukkende er til trådløs adgang til nettet vil jeg tro den billigste er fin til det formål...


    Hvis du derimod også bruger fortrådet netværk meget til fx overførsel mellem flere maskiner ell. streaming af medier, så ville jeg nok kigge mere på den dyre af dem.. Den har gigabit netværk..


    Men for at være ærlig er jeg også selv på udkig efter en ny og er lidt i tvivl.. Men den "655"'er har også haft min interesse...


    Eller hvad med den her: http://www.edbpriser.dk/Produc…ProductDetailsAssessments


    Hvad alle de forskellige funktioner er: QoS, SPI osv er, er jeg ikke så meget inde i.. Måske nogle lidt klogere hovedet kan assistere...????


    :clap: :clap:

    Intel Core i5 3570K - CM Hyper 212 Evo - MSI Z77 Mpower - 2x4GB Kingston HyperX T1 1600 Mhz -
    2x MSI NVidia GTX 660 Twin Frozr OC 2GB SLI - Corsair Force GT 120GB SSD SATA3


    HTPC:
    Intel Core i3 2100 - Intel DH67GD - 2x4GB Kingston HyperX Genesis 1600 Mhz - OCZ Vertex 2 60GB SSD SATA2

  • Mig bekendt så har de 2 routere den samme type ubicom processor og eneste reele forskel er gigabit switchen i dir-655, hvilket også er årsagen til at jeg umiddelbart vil anbefale 655 fremfor 635.


    Der findes naturligvis masser af andre typer af routere, jeg har tidligere anbefalet dir-655 og dir-825 (uden dog at have brugt nogle af dem selv), men hvis jeg selv skulle købe en ny router, ville det blive en Netgear WNDR-3700, den koster noget mere, men har fået gode anmeldelser på smallnetbuilder.com, er kompatibel med tredjepartsfirmware (pt dog på et tidligt stadie) og kan håndtere både 2.4- og 5GHz båndene.


    Med hensyn til det netkort du linker til dwa-645, så kræver det at din bærbare har en såkaldt PCMCIA port som det kan indstikkes i, hvis denikke har sådan en, skal du se efter et andet kort.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jeg glemte lige at notere: køb fra en anden forretning, Getmore kan ikke finde ud af at håndtere RMA, det betaler sig bedre bruge lidt flere penge i den anden ende, især hvis man har temperament :))

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jeg er interesseret i en fremtidssikret router, der kan klare en lang rækkevidde og en fast forbindelse hver gang. Forbindelsen skal selvfølgelig være størst mulig..
    Jeg hælder selv til den dyrer (regner med kvantitet følger kvalitet)..


    Måske skulle man bare springe ud i det og prøve den?
    Den Netgear WNDR-3700 som du linker til, RTM, er lige en prisklasse over.
    Den ser ellers meget fed ud ;)


    Dertil har jeg trådløs printer (kræver squ intet) men jeg leger også med en PS3 som jo trækker lidt. Der skal der i hvert fald ikke spares på hastigheden. Ligger dertil også med muligheden om at streame film, musik osv.

  • en lille FYI:
    PS3 har kun b/g trådløst netværk (54mbit over det trådløse), begge routere du har linket til er b/g/n (300mbit over det trådløse), så du vil overordnet set ikke få mere ud af det trådløse fra en af de her routere end en billigere b/g router.


    Dog kan man lige så godt købe en b/g/n router, da n standarden er blevet ratificeret (betyder blot at det er en rigtig standard, det tog et par år....), så det er det med til at "fremtidssikre" dit indkøb.


    Men hvis du skulle forbinde din PS3 via kabel, kan den benytte gigabit, så kan det måske give lidt mening at købe en router med gigabit switch (som dir-655).


    En pointer der er værd at notere, er at de trådløse båndbredder er teoretiske, dvs. du får f.eks. ikke 54bmit ud af din b/g routers trådløse net, men typisk omkring de 22 stykker, noget tilsvarende gælder for en b/g/n router.
    Det samme gælder egentligt også for kablet netværk, der er tabet bare knapt så stort, så det er typisk ikke så mærkbart.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.