iPod touch skærm omprogrammeret

  • Min iPod Touch 32Gb har pludseligt skiftet skærmformat.
    Der vises kun ca 3/4 i højden og bredden af det der skulle vises - hvilket betyder at jeg ikke kan tænde den, da den nederste del af startskærmen med skyderen ikke vises!
    Man kan ikke "slide"/skubbe skærmen eller dobbet-tabbe på den.


    Jeg har prøvet alle de kendte - HW start på iPod'en, gendannelse fra i-tunes, men intet virker.
    Apples hjemmeside giver ingen hint. --- Anybody out there to help?

    --------------------------------------------------------
    Et systems kvalitet kendes på hvordan det behandler afvigere!
    ( om politiske systemer, men tænk også på IT !)

    Rettet en gang, sidst af Troxix ().

  • Hvordan er dette fenomæn opstået? Har du pillet ved pod'en i form af noget jailbreak eller har du fået/købt den af en anden hvor det har været der siden du fik den?


    Har du prøvet at "slide" den åben når en tænder, i området hvor den normalt er?

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Den er tydeligvis gået i stykker. Byt den?

    P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
    Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.

  • Det skete meget simpelt mens jeg på Ekstrabladets forside i safari ( ikke i eb app's) valgte et eller andet.
    Jeg er faktisk ikke klar over hvad, men det var hvad man ville betegne som helt almindelig surfing.
    Og min iPod har aldrig været i berøring med noget andet end iTunes
    Og den er købt som Ny fra Apple direkte via Internettet.


    Jeg kan tænde med den normale knap nederst, men så ser man ikke slideren.
    Med en Hård sluk i toppen kan jeg slukke og tænde igen. I et ganske kort øjeblik 1-2 sek ser man det normale størrelse globe billede. herefter zoomer den ind til center, hvor jeg ikke kan se slideren eller flytte billedet hen.
    Hvis jeg er hurtig kan jeg en gang imellem nå at slide den åben og se app ikonerne. Der er dog kun 3 i bredden. men man kan åbne apps'ne. igen - i de første 1-2 sek er det normale billede der og så zoomer appsen( skærmdriveren) ind på en centerdel, så manikke kan flytte billedet op i et af hjørnerne for f.eks at vælge et menupunkt.

    --------------------------------------------------------
    Et systems kvalitet kendes på hvordan det behandler afvigere!
    ( om politiske systemer, men tænk også på IT !)

    Rettet 2 gange, sidst af Troxix ().


  • hvis du holder home + standbyknappen nede i 10 sekunder løser det så ikke problemet`?