Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 5. februar 2010, 05:22

Jeg oplever utrolig langsom trådløs hastighed, men med kabel er der ingen problemmer. Har en 10/2 mbit fra Telenor. Har svært med at komme op på 2 mbit i dl, men upload fejler intet. Havde en Linksys wag54gs, den kørte fint. Den kan sagtens komme op på de 8-10 mbit. Alt er sat op som den gamle router.

2

lørdag, 6. februar 2010, 09:51

Hvor langt er der mellem routeren og din computer? og hvad for nogle vægge er der hvor du bor? (:

Intel Core i5 4670K - Corsair H100i
Asus Geforce GTX680
Asus Z87-A
Kingston 8GB 1600Mhz
Samsung SSD 830 120GB + 500GB HDD
Cooler Master GX750 750 Watt
Fractal Design R3
Windows 7
BenQ XL2420T

3

lørdag, 6. februar 2010, 11:46

Max 3 meter, ingen væg imellem. Forstår simpelthen ikke. Den gamle router kørte fint og denne her burde være bedre. Mener den er sat korrekt op som den gamle. Kan den være defekt? Jeg kan fint være på nettet med min bærbar uden problem, men hastighed burde være bedre.

4

lørdag, 6. februar 2010, 16:53

Hvad siger din computer omkring signalstyrke?

Har du prøvet at ændre på nogle af indstillingerne på routeren? Kanal, signalstyrke (100%, hvis det evt angives i db, så undlad at røre ved instillingerne dog), krypteringstype (kryptering skal helst stå på WPA2-AES, evt. prøv ingen) osv.

Hvis det stadigvæk giver problemer, så prøv at flytte routeren(eller computeren) tættere på, se hvordan det ser ud derfra, der kan sagtens være forskel i måden signalerne spreder sig mellem to forskellige routere, så vidt jeg husker bruger de to routere forskellige typer af antenner(intern og ekstern).

Det kan også være noget der bare opfører sig underligt(trådløse netkort der ikke kan lide hinanden), har du testet med mere end én computer? Det kan være en god ide at opdatere driveren til det trådløse netkort i din computer.

Det kan eventuelt også være en god ide at prøve at opdatere routerens firmware, hvis muligt.

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

5

lørdag, 6. februar 2010, 18:56

Har prøvet alt. Routeren har den seneste firmware. Prøvet med min Iphone med sammen resultat. Har opdateret netkort på bærbaren. Det mærkelige er at upload fejler intet, det kun download der ikke gider komme over de 2mbit.

6

lørdag, 6. februar 2010, 23:18

Du svarede mig aldrig på hvad signalstyrken ligger på :pokey:

Udover det kan du også prøve at flytte netværksudstyret længere væk, jeg har hørt om situationer hvor udstyret var for tæt på, selvom det dog lyder usandsynligt, når det normalt er 3 meter.

Kontakt linksys eventuelt. de har sikkert en checkliste over ting der skal tjekkes inden en eventuel RMA.

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

7

lørdag, 6. februar 2010, 23:27

hvad tester du hastighed med?
måske er det en QoS setting i routeren som er fucked og den så begrænser download til 2mbit.

8

søndag, 7. februar 2010, 00:11

det lyder nok underligt men jeg havde samme problem dog med en anden rouder. og den stod under min stationnær. men bærbaren som stod i stuen 3 meter væk sku kun igennem 1 mursten væg.

var signalet ligeledes totalt fucked.

flyttede rouderen 40 cm væk fra pcen og vupti. 54 mbit.

det skyldes simpelt hen støj fra stationæren .. det hjalp ihvertfald.. :S

ved ik om det gør ved dig

Intel I7 3930K
Asus Rampage IV extreme
Gainward GTX 680 Phantom x2
Samsung 840 PRO 256 Gb SSD
Corsair Dominator 1866 Mhz 32 gb.
Corsair HX1050 PSU

9

søndag, 7. februar 2010, 09:51

Der er fuld signalstyrke over alt i huset. Har ligeledes flyttet routeren væk fra alt elekronisk udstyr. Har kontaktet Linksys de sender min sag videre til udvidet support og kontakte mig om 2 dage. Jeg tror måske en defekt sender i routeren.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.