ASUS A7SN fejler!!

  • Hej.


    Min ASUS A7SN-7S009C har det med at crashe og fryse. Den bruger ikke nogen seriøs CPU kraft. Den er forholdsvis ny installeret, dog med Windows 7 64-bit.


    Drivers er jo stortset selvinstalleret og styresystemet er opdateret. Jeg har kun ét spil (world of warcraft) og det hakker såment også derinde (meget lidt, hvis jeg ikke har min adapter/strøm-oplader tilsat).


    Jeg kan desuden ikke plugge adapteren/strøm-opladeren i bærbaren, hvis den er tændt, uden at den vil bryde sammen i freezing og højtsansynligvis også et crash (genstart).


    Jeg har søgt og dem jeg har fundet, har ikke ført mig videre til noget som helst relevant. Hvad kan jeg gøre? Er dette et problem i kender til, har hørt om, wut wut wut?


    ASUS A7SN-7S009C
    Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU T8300 @ 2.40 GHz 2.40 GHz
    Memory: 3.00 GB Ram
    Grafik: Nvidia Geforce 9500M GS
    Styresystem: Windows 7 64-bit


    Mvh. mnl

  • det kunne godt tyde på at der er et strømsparing program der er lige aggressivt nok, men det er noget du selv må undersøge.


    ang at plugge strøm adapter i mens den er tændt, så er det nu ret almindeligt at det kan give problemer ved nogle bærbare.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Prøv at finde en nyere driver til gfx. Det kan være her hakken opstår plus at driveren måske laver lort i den, når du sætter strøm til, og den skifter strømmodus i driveren/OS.


    Der er moddede drivere her, som med fordel kan benyttes :)
    http://www.laptopvideo2go.com/

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().

  • det med at den hakker i spil mens du ikke har lader i hænger nok sammen med den er i strømspare mode..


    prøv mens du ikke har strøm til at klikke på det lille batteri icon (nede i højre hjørne) vælg "more power options" og sæt den til max, se om den så stadig lagger..


    nogle bærbare kommer ikke med det icon, hvis din ikke gør det må du ind over control panelet og vælg strømstyring..


    det med at den fryser kunne måske hænge sammen med noget varme, eller dårlige/forkerte drivere som nogen foreslår herinde.. prøv at hente hw monitor og lige tjek temps på din pc

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Må indrømme at det nok ikke har noget med adapteren at gøre. Har lige haft en anden original asus oplader i og den gør det stadigvæk, hvis opladeren er tilsluttet. Uden opladeren kører den udemærket, men før eller senere mangler den jo strøm.