Computer går ud ved små stød

  • hey alle sammen har endelig fået samlet min nye pc og er ved at sætte den op... meen så snart jeg laver den mindste bevægelse med den eller løfter på den genstarter den. altså strømmen forsvinder i et slpitsekund..


    har fundet frem til det måske kunne være en løs forbindelse i kabinettet. da den gør det hvis jeg tager fat i den ende hvor knaperne sidder og nærmest vrider kabinetet lidt så gør den det. kabinetet er et antech nine hundred two og har eftertjekket alle tilslutninger der sidder ikke noget løs og den genstarter heller ikke når jeg roder med det der inde..


    nogen der har nogen ide om hvad det kunne være eller oplevet noget lignende?


    mvh kristian

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Kan måske være reset-knappen der er defekt? Prøv at hive den fra bundkortet og se hvad der sker.

    P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
    Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.

  • Hvorfor flytter du rundt på den når den er tændt?
    Det skal man altså ikke. Der sider bevægelige dele i såsom harddisk blæsere osv.
    Men hvis du selvfølgelig er ligeglad det pludselig futter en harddisk af så fly endelig mere rundt på den. :boxed:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo
    Hvorfor flytter du rundt på den når den er tændt?
    Det skal man altså ikke. Der sider bevægelige dele i såsom harddisk blæsere osv.
    Men hvis du selvfølgelig er ligeglad det pludselig futter en harddisk af så fly endelig mere rundt på den. :boxed:


    Baloo lidt ligegyldig kommentar du kommer med, desuden futter en harddisk ikke bare sådan af.

  • baloo jeg har nu aldrig nogensinde brændt noget af i en compter ved at flytte lidt på den.. desuden skal det jo ikke være sådan at hvis man lige skal have en mus eller noget sat til bagi at den så genstarter men selvfølgelig skal man ikke smide rundt med den. har jeg nu heller ikke tænkt mig at gøre med en computer til næsten 12.000 kr


    men vil da prøve at tage reset knapen fra.. da det nu er et hvad kan man kalde det stand alone bundkort jeg har kan jeg tage alle ledninger ud fra kabinetet og starte den op på start knappen på bundkortet?
    er ikke helt klar over hvordan det fungere me det var jo en mulighed..

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

    Rettet en gang, sidst af basseger ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af chakiller36


    Baloo lidt ligegyldig kommentar du kommer med, desuden futter en harddisk ikke bare sådan af.


    en hdd der spinner med 7200 rpm og kommer ud af balance fordi man flytter på den, kan godt blive smadret ved det......det er nok også det eneste hardware som kan tage skade af at bevæge det rundt.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

    Rettet en gang, sidst af Fragman ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af basseger
    men vil da prøve at tage reset knapen fra.. da det nu er et hvad kan man kalde det stand alone bundkort jeg har kan jeg tage alle ledninger ud fra kabinetet og starte den op på start knappen på bundkortet?
    er ikke helt klar over hvordan det fungere me det var jo en mulighed..


    Hvis du har en start-knap direkte på bundkortet, så ja. Ellers kan man også røre de to terminaler til start-knappen med en skruetrækker, men det er på eget ansvar, da det potentielt kan gå galt. (men så skal du også virkelig lave ged i den)

    P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
    Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.

    Rettet en gang, sidst af Yonzie ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman


    en hdd der spinner med 7200 rpm og kommer ud af balance fordi man flytter på den, kan godt blive smadret ved det......det er nok også det eneste hardware som kan tage skade af at bevæge det rundt.


    i princippet har du ret ja, men hvis du bare skubber/flytter lidt på en pc skal den disk fejle noget i forvejen før den vil gå i stykker af det, ellers tror jeg de fleste bærbare ville få et problem ;)



    Quote

    Oprindeligt indlæg af Yonzie
    Hvis du har en start-knap direkte på bundkortet, så ja. Ellers kan man også røre de to terminaler til start-knappen med en skruetrækker,


    hvad med bare at pille startknappen ud af kabinettet og sætte den på power stikket på bundkortet?? er lidt mere sikkert end lege med skruetrækker ;)

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Men det er jo besværligt... :boxed:

    P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
    Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Yonzie
    Men det er jo besværligt... :boxed:


    hehe sagde da ikke det var nemt ;) men stadig mere besværligt at skulle pille bundkortet ud og montere et andet fordi det er brændt af ;)

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman


    en hdd der spinner med 7200 rpm og kommer ud af balance fordi man flytter på den, kan godt blive smadret ved det......det er nok også det eneste hardware som kan tage skade af at bevæge det rundt.


    En harddisk ude af kurt brænder ikke sammen. Jeg har holdt en 7200rpm Harddisk i hånden imens jeg roterede den osv den gav bare lidt modstand når man drejede den ikke andet.


    Det er værre med slag eller såkaldt "stød" det ødelægger hurtigt en harddisk.

  • he he tak for hjælpen.. men tror den virker nu efter jeg voldtog reset og power knappen masserede dem lidt:-)


    og som sagt er det et stand alone bundkort jeg har kig i min signatur der er en startknap og alt muligt andet så du kan styre bios fra et lille display.. prøvede at tage stikkene ud og starte den op på bundkortet det virkede fint..


    men mange tak for hjælpen..

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Prøv lige at tjeck om du har alle de rigtige afstands-stykker i til at holde bundkortet på plads. Der må IKKE være flere end du skal bruge! Disse kan godt ramme bundkortet og give kortslutninger som kunne give udslag i nedbrud/genstart.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af chakiller36


    En harddisk ude af kurt brænder ikke sammen. Jeg har holdt en 7200rpm Harddisk i hånden imens jeg roterede den osv den gav bare lidt modstand når man drejede den ikke andet.


    Det er værre med slag eller såkaldt "stød" det ødelægger hurtigt en harddisk.


    bare fordi din ikke gik i stykker, betyder altså ikke at det ikke kan ske, men blot at du var heldig...en hdd skive der sidder fast kan faktisk også "bankes løs" ved at tilte den og give den et slag, men det er også det eneste tidspunkt den slags er godt for dem.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • ja okey glem nu bare det med at flytte rundt på pcen..


    men nu er den begyndt at genstarte når jeg begynder at installere programmer osv fra en anden harddisk jeg har sat til.. men efter jeg tog alle stikkene ud til knapperne på kabinetet og starter den op på bundkortet har jeg ikke haft nogle problemer...


    men det er da total træls hvis jeg skal lever kabinetet tilbage efter jeg har brugt 2 dage på at installere det hele pænt..


    men kan det være bundkortet der fejler noget eller vil i mene det er kabinetet? bruger sådan en adapter der var med til bundkortet man så sætter oven på de pin på bundkortet men måske skulle jeg porøve at sætte ledningerne direkte på og sløjfe den adapter den virker også til at sidde lidt løst på bundkortet...

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Har du tjekket det med afstands stykkerne som jacobask nævner?

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • ja alt skulle være i orden der har selv samlet den og brugt alle de skruer som jeg har brugt afstands stykker så det skulle ikke være det i hvertfald.. har også efterspændt alt flere gange...

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Ok, kan ikke lige se den adapter du snakker om for mig. Kan du ikke tage et billede af den?

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af NiEn
    Så er et da underligt at, man kan flytte en bærbar uden at der sker noget ...


    Det er også absolut den hyppigste årsag til nedbrud - at folk flytter maskinen mens der arbejdes på disken. Somregel kan man ikke se at der sker noget med disken, men oer tid går det rigtigt hårdt ud over lejer og læsehoved.


    /ask