IP adresse

  • Hej

    Jeg har brug for noget hjælp :)

    Jeg har her for nylig købt PS3 slim.
    Men jeg kan ikke spille online, men kan godt komme på nettet med den, den siger, at UPnP ikke er tilgængelig og at NAT typen er type 3.

    Jeg har for nylig købt en netgear router.
    Jeg har på nogle forums læst at man skal deaktivere sin windows firewall og UPnP på routerens indstillinger. Det har jeg prøvet uden held. Og jeg har også nogle steder læst, at man bare skal aktivere UPnP og det har jeg også prøvet.
    Men det lykkes heller ikke.
    Det sidste jeg så har læst er, at man skal åbne nogle porte men det lykkes heller ikke.
    Og min internetudbydder (cybercity/telenor) kan heller ikke hjælpe da det ikke er deres router det drejer sig om.
    Jeg har lagt mærke til, at min IP adresse skifter, så den bruger faktisk 4 forskellige. Kan det måske være derfor, og hvordan kan jeg løse det i så fald.



    Så håber i kan?

    MVH

    Murat Dogan

  • Du skal snadsynligvis aktivere/deaktivere UPnP på både din egen router og den fra din it-udbyder, før det har den rette effekt.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Nogen idé om hvordan jeg aktivere/deaktivere UPnP på modemmet?
    De eneste indstillinger jeg umiddelbart kan finde som man kan rode med, er deres hjemmeside man kan logge ind på, men der er der ikke noget indstillinger der har med det at gøre.

  • Du kan prøve at logge ind på din router...


    det burde være 192.168.1.1


    kig evt. i manualen til routeren, der burde stå dens default adresse og login oplysninger


    Mobo: Asus M3A78, AMD770, AM2+
    CPU: AMD Phenom Quad 9950 2.6ghz, Black Edition
    GFX: Sapphire Vapor-X HD 4890, 1GB Gddr5, 870mhz/1050mhz
    Ram: 2*2 GB OCZ Platinum PC8000 5-5-5-18 @ 800mhz 4-4-4-12
    HDD intern: WD Caviar 1TB, SATAII + 2x500GB SATAII
    HDD extern: WD Mybook Home Edition 2TB eSATA
    Windows 7 Ultimate, 64-bit
    Bærbar: MM-vision NB585, Windows 7 Ultimate, 64-bit
    Nettop: AsRock Ion-330, Windows 7 Home Premium, 64-bit

  • hmm.... hvad er det for et modem ?


    Mobo: Asus M3A78, AMD770, AM2+
    CPU: AMD Phenom Quad 9950 2.6ghz, Black Edition
    GFX: Sapphire Vapor-X HD 4890, 1GB Gddr5, 870mhz/1050mhz
    Ram: 2*2 GB OCZ Platinum PC8000 5-5-5-18 @ 800mhz 4-4-4-12
    HDD intern: WD Caviar 1TB, SATAII + 2x500GB SATAII
    HDD extern: WD Mybook Home Edition 2TB eSATA
    Windows 7 Ultimate, 64-bit
    Bærbar: MM-vision NB585, Windows 7 Ultimate, 64-bit
    Nettop: AsRock Ion-330, Windows 7 Home Premium, 64-bit

  • Murdog, telenor bruger ikke modems, de bruger routere, der ikke kan sættes i bridge mode.


    Det betyder at du sandsynligvis (forudsat at din trådløse også er en router, hvilket den sandsynligvis er) kommer til at have 2 NAT tabeller og det er rigtigt at du skal aktivere UPNP på din zyxel router, du kan gå ind på http://10.0.0.1:2033 for at tilgå webinterfacet på den, du skal dog være forbundet direkte til zyxel routeren for at kunne tilgå den side.


    Når det så er sagt så er det typisk noget **** at have 2 NAT tabeller, især hvis du bruger P2P/fildeling.
    Det du måske kan gøre for kun at have 1 NAT tabel er:
    1: deaktiver DHCP serveren på din trådløse router,
    2: ændre den trådløse routers IP address til 10.0.0.200 og subnet til 255.255.255.0 (afaik tildeler zyxel routeren som standard op til 10.0.0.33, så alt mellem 10.0.0.34 og 10.0.0.254 (eller sådan noget) burde være gyldigt), dette er nødvendigt for at man kan tilgå den trådløse router på den IP adresse du har sat bagefter.
    3: forbinde en switch port (dvs typisk en af dem markeret 1 til 4) fra din trådløse router til LAN porten på Zyxel routeren.


    Det kan måske hjælpe på dit problem, men ingen garantier :)


    EDIT: Det der så sker er at din trådløse router kommer til at fungere som et accesspoint og en switch, med den ulempe at du ikke kan bruge WAN porten til noget som helst.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

    Rettet 2 gange, sidst af RTM ().