Ny computer.

  • :DHejsa.


    Jeg har en gl. computer, hvori der sider et ATX bundkort fra Asus, kan man skifte det bundkort ud med et andet Asus bundkort og vil det passe ind i kassen.?


    Da min gl. computer er ca 5 år på bagen, kører Vista nogellunde, så hvis man kan udskifte bundetkortet, kan man jo få en hurtigere computer.


    Jeg har tink mig: bundkort Asus hvilken forslag??
    Proc. Intel i5 - 660 3,33 Ghz LGA 1156
    Ram Kingston min. 4 Gb måske 8 Gb
    Grafikkort ATI eller nvidia hvilken forslag?
    Pris ja 4 til 5 kilo.


    Jeg bruger computer til kontor arbejde, word og exel, HTMl, Css og Php programmerning
    lidt tegne program samt lidt spil, kun spil med chat som Virtuchat og V-side feks.
    En masse internet, så det skal ikke være en super computer, men kun en næsten super??
    MVH
    Henrik

  • En mulighed kan være at købe en hel ny computer hos f.eks. Topdata. Et bud kunne være denne.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    En mulighed kan være at købe en hel ny computer hos f.eks. Topdata. Et bud kunne være denne.


    Anders


    hmm, er det ikke noget med du skal købe OS ved siden af ved topdata?? eller er det med i pris?

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af martinta


    hmm, er det ikke noget med du skal købe OS ved siden af ved topdata?? eller er det med i pris?


    Det skal købes ved siden af.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Hej.


    Jeg har se på følgende bundkort fra Asus.


    Asus p7 p55 pro LGA 1156 DDR3 sdram max 16 Gb pci express 2.0 x 16 pris 1144,-
    Asus p7 p55 D Deluxe - det samme som overstående 1528,-


    Hvad er forskælenden på disse to???


    Hvad med graffikkort.
    jeg har se på XFX radeon HD5770 1 Gb 2560 x 1600 pci express 2.o x 16 1112,-


    Er det et godt køb???

  • hej....


    Inden du nu begynder at smide en masse nye ting i dit gamle kabinett, skal du lige sikre dig at strømforsyningen kan trække det.... ellers skal du også købe ny strømforsyning.... og så kan det lige så godt betale sig at købe et nyt kabinett, hvor strømforsyningen er med.


    Mobo: Asus M3A78, AMD770, AM2+
    CPU: AMD Phenom Quad 9950 2.6ghz, Black Edition
    GFX: Sapphire Vapor-X HD 4890, 1GB Gddr5, 870mhz/1050mhz
    Ram: 2*2 GB OCZ Platinum PC8000 5-5-5-18 @ 800mhz 4-4-4-12
    HDD intern: WD Caviar 1TB, SATAII + 2x500GB SATAII
    HDD extern: WD Mybook Home Edition 2TB eSATA
    Windows 7 Ultimate, 64-bit
    Bærbar: MM-vision NB585, Windows 7 Ultimate, 64-bit
    Nettop: AsRock Ion-330, Windows 7 Home Premium, 64-bit


  • Forskelle på de 2 boards


    Pro modellen har e-Sata,


    Deluxe modellen har, 2xJR45 (lan), 10 kanals lyd, og en eller anden type fjernbetjening...


    Mobo: Asus M3A78, AMD770, AM2+
    CPU: AMD Phenom Quad 9950 2.6ghz, Black Edition
    GFX: Sapphire Vapor-X HD 4890, 1GB Gddr5, 870mhz/1050mhz
    Ram: 2*2 GB OCZ Platinum PC8000 5-5-5-18 @ 800mhz 4-4-4-12
    HDD intern: WD Caviar 1TB, SATAII + 2x500GB SATAII
    HDD extern: WD Mybook Home Edition 2TB eSATA
    Windows 7 Ultimate, 64-bit
    Bærbar: MM-vision NB585, Windows 7 Ultimate, 64-bit
    Nettop: AsRock Ion-330, Windows 7 Home Premium, 64-bit

  • Efter at have læst utallige tests af P55 bundkort, må man konkludere at de kører faktisk lige godt uanset producent, forskellen er så lille, at det ikke betyder en dyt, der imod skal man overveje extra features og sætte det op imod ens "behov".
    Du skal lige overveje/se efter om soklen fra foxxcon er revision 1.0 eller 2.0, grundet den kan brænde din CPU af hvis du har den gamle og går op i OC ved rigtig høje hastigheder. Det kan du typisk få at vide ved at emaile producentens supportteam.


    Om du så vælger et Asus eller et andet mærke bundkort, afhænger af hvor godt du kender til bios opbygning og hvad du ønsker at få ud af dit board mht. OC.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.