%random% .bat - Hvad med bogstaver?

  • Jeg vil så småt laere at programmere .bat filer..
    Mest fordi jeg har alt for lidt at lave..
    Faldt over denne kode som jeg synes var fed:


    %random%


    Den saetter et tilfaeldige antal af tilfaeldige tal ind..
    Taenkte på om man kunne få det samme med bogstaver?


    :D

    Compaq Presario CQ70 Notebook PC
    Windows Vista™ Home Premium
    2.16GHz, ~2.2GHz
    3002MB RAM
    Mobile Intel(R) 4 Series



  • For lidt at lave...?


    Der er da lidt mere spændende ting i livet end at skrive batch filer. :))


    Såsom:


    - damer
    - venner
    - biler
    - damer
    - film
    - spil
    - damer
    - o.s.v.


    :D

  • Er ikke lige inde i batchfiler, da der er så meget andet der kan så meget mere end batchfiler lige kan bruges til.. Men hvad vil du lige bruge tilfældige bogstaver til? Kan du ikke bare køre noget tilfældigt kode istedet?



    Du glemte vist damer.. :boxing:


  • Godt gået at du misser det første punkt på listen Karga :D

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Må sgu indrømme jeg ikke kan fange ironien i din første post - og jeg bruger ellers sarkasme meget i dagligdagen :))

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |


  • Jeg har også skrevet en del batch script gennem tiden, men jeg har aldrig hørt om denne variabel før. SEJT :)


    ps Batch er sooo yeaterdays news. Skal du lave noget på en Windows maskine idag, så er det altså PowerShell du skal kigge på. Det er virkelig et stærkt værktøj til scripting.