Indstilling af TV

  • Så er weekenden begyndt herhjemme, og har lige fået sat mit ny erhvervede Panasonic TX-P42S10 til :clap: Jeg har så købt et rimeligt godt HDMI kabel og sluttet det til min computer. Nu er mit spørgsmål så bare hvordan jeg skal indstille fjernsynet, og evt. gfx for at få det bedste billed. Jeg syntes det lige pt. ser lidt grumset ud, og nogle af bogstaverne er ikke helt lige så tydelige som de er på min gamle skærm.


    Kan godt være at det bare er mig der er vant til at se på bogstaver der er en del mindre. for jo mere jeg leger med det, jo mere naturligt virker det.


    Men uanset hvad, virker det lidt som om der er en lille skygge rundt om nogle af tingene på skærmen :S

    Kabinet : Silverstone Raven

    MB : Gigabyte EX58 UD5 - RAM : Corsair Dominator 6*1GB - 1600MHz CL8

    CPU : Core I7 920 @3.7GHz - Køler : Scythe Mugen 2 - GFX : 4890

    HDD System : OCZ Vertex 2*30GB Raid0 - HDD Storage: Samsung F1 - 2*750GB

    Lydkort: Auzentech X-plosion - PSU : Antec True Power Quatro - 1KW

    Rettet en gang, sidst af jomo_88 ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pulse
    Du skal finde frem til hvad tv'ets "native" opløsning er, og sætte opløsningen på computeren til dét. Så får du det klareste billede.


    Men da det nu er Full HD så er det vel ikke så svært med opløsningen. Det virker bare stadig lidt mere firkantet end på min gamle Asus skærm. Selvom det dog er en rendyrket computer skærm :/


    Noget helt andet er at tvét skaber en sort kant hele vejen rundt. Den ville jeg gerne undgå hvis jeg kunne komme til det. Men har kigget alt igennem i CCC, så jeg ved ikke hvor jeg ellers skal kigge ;(

    Kabinet : Silverstone Raven

    MB : Gigabyte EX58 UD5 - RAM : Corsair Dominator 6*1GB - 1600MHz CL8

    CPU : Core I7 920 @3.7GHz - Køler : Scythe Mugen 2 - GFX : 4890

    HDD System : OCZ Vertex 2*30GB Raid0 - HDD Storage: Samsung F1 - 2*750GB

    Lydkort: Auzentech X-plosion - PSU : Antec True Power Quatro - 1KW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jomo_88


    Men da det nu er Full HD så er det vel ikke så svært med opløsningen. Det virker bare stadig lidt mere firkantet end på min gamle Asus skærm. Selvom det dog er en rendyrket computer skærm :/


    Noget helt andet er at tvét skaber en sort kant hele vejen rundt. Den ville jeg gerne undgå hvis jeg kunne komme til det. Men har kigget alt igennem i CCC, så jeg ved ikke hvor jeg ellers skal kigge ;(


    Hvilken opløsning kører du på computeren?

  • Jeg ved det findes på samsungskærme, og det skulle ikke undre mig at det også ligger på Panasonic. Men som std. ligner skærmene L***! og skal derfor kalibreres for at vise et bare lidt godt billede. Ved Samsung findes der en mærkelige ting der forstørrer billedet med 2% og omregner billedet. Jeg vil gætte på det var noget ligende der er sket. Det bør ligge under billed-indstillinger - det er der, hvor man indstiller til 16:9, 4:3 og hvad de ellers finder af mærkelige navne.


    Ellers tag at meld dig ind i HiFi klubbens kundeklub (gratis), og smut ned i en af butikkerne efter deres Kalibrerings CD. Når du er medlem er den gratis!

  • Jeg kører 1920x1080 og 60 Hz.


    Ville ellers gerne kører med en højere frekvens da skærmen jo sagtens kan, men det er ikke en mulighed åbenbart. Ved ikke om det er HDMI eller hvad der begrænser :(


    Og kan det passe at jeg højest kan kører 1600x1200 ved brug af VGA porten på skærmen? Hvad er den højeste opløsning for VGA?

    Kabinet : Silverstone Raven

    MB : Gigabyte EX58 UD5 - RAM : Corsair Dominator 6*1GB - 1600MHz CL8

    CPU : Core I7 920 @3.7GHz - Køler : Scythe Mugen 2 - GFX : 4890

    HDD System : OCZ Vertex 2*30GB Raid0 - HDD Storage: Samsung F1 - 2*750GB

    Lydkort: Auzentech X-plosion - PSU : Antec True Power Quatro - 1KW

    Rettet en gang, sidst af jomo_88 ().