• Hej Tweak


    Her er så et sjældent indlæg om køb af en ny bærbar ;)


    Min nuværende Medion m. GMA 900 halter lidt med grafikken, så jeg har besluttet mig for at skite den ud.


    -Den skal kunne køre WoW i fuld opløsning.
    -Den skal være bærbar (ingen 17" skærm), da jeg transporterer den rundt i min taske hver dag.
    -Den skal have Windows 7.


    Jeg har lavet lidt forarbejde og skåret feltet ned til 2 kandidater, som i selvfølgelig gerne må supplere hvis jeg skulle have overset noget.


    Kandidaterne:


    Lenovo IdeaPad U450p 3389
    Har 14" skærm og er derfor meget transportabel.
    Har PCI-E x16, med 512MB dedikerede RAM.
    Har ATI Mobility Radeon HD 4330
    Har 4GB RAM
    Men har kun 1.9 GHz Processor med ULV (Ultra Low Voltage)


    ASUS N61VG JX037V
    Har 16" Display, og er derfor mindre transportabel end Lenovoen.
    Har PCI-E x16, med 1GB dedikerede RAM.
    Har NVIDIA GeForce GT 220M.
    Har 4GB RAM
    Har 2.9GHz Processor


    Valget står som altid mellem størrelse og ydelse. Det afgørende spørgsmål er derfor, hvor stor en rolle Lenovoens manglende processorkraft spiller. Hvis Lenovoen kan trække WoW flydende med høj opløsning og mange detaljer, er den klart det bedste valg. Hvis den tværtimod halter lige så meget som min nuværende Medion, falder valget på ASUS'en.


    Opfylder Lenovoen min krav til ydelse? Og er der nogen bærbare jeg har overset?


    Mvh. Sandman

  • Nu er det ikke fordi jeg kan hjælpe dig. Men jeg vil nødig lave en til tråd. Og måske det vil kunne hjælpe os begge. :)


    Jeg leder også efter en bærbar. også havde jeg lige set den her om det bare var et godt skud for pengene. om den er bedre end den Asus som sandman viser.


    Asus i3


    Leder enlig bare efter bærbaren der er god til prisen og vil kunne trække lidt spil.

  • Jeg havde lignende problemstilling før jul og jeg endte med denne.


    Jeg har været rigtig glad for den og der er blevet spillet masser af wow på den. Jeg har den også tilsluttet via HDMI til en skærm. Skal lige sige at win7 upgraderingen koster 224,- i administrations gebyr.
    Jeg bruger den også til at se film i sengen da jeg ikke har tv i soveværelset :) Højtalerne er også rigtig gode.