Energon PSU

  • hejsa de herskaber


    har lidt problemer med min PC bare lukker ned når den skal yde, temps på den ligger omkring 60-70 grader på grafikkortet og 40-50 på CPUen ved load, så vil mene at varme er udelukket så nu går min mistanke på om det kan være strømforsygningen der er problemer med..


    har så lige kigget i aften og kan se den er af mærket Energon, nogen der har hørt om det før?? hvis ja, ved i som om de plejer at have problemer?


    lige til info har pcen følgende specs:


    Gigabyte P55A-UD3
    Intel Core i7-860 4x2,80GHz
    Kingston 8GB DDR3-1333 DualChannel RAM
    nVidia GTX285

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Hvor stor er den? De sidste 200watt på sådan en er hvad jeg vil kalde "papwatt"
    Altså træk 200watt fra så passer den nok bedre i forhold til hvad der står på den.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • der står den har 750W men må nok erkende jeg har min tvivl..


    har du nogen idé om hvor stor en PSU der skal til for at trække mit setup?? for hvis den er for svag vil den så stadig kunne starte pc'en op??

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • :rolleyes: hmm ja, men kan det være at PSU'en sender "fejlstrøm" igennem eller noget?? er ikke lige den allerstærkeste på hardware området, så er bare et gæt..


    har prøvet at teste Grafikkortet med furmark, der har den kørt upåklageligt med stability testen i flere timer uden problemer


    tror programmet som jeg testede CPU'en med hed noget i stil med prime95, det kørte også uden problemer.


    har prøvet at køre begge 2 på samme tid, heller ikke her kommer der nogen fejl.


    i tilfælde af ram fejl burde den vel komme med en BSOD og ikke bare give sort skærm og genstarte, hvis den BSOD forsvinder så hurtigt jeg ikke kan nå at se den burde den ligge i even view'eren, hellere ikke her er der nogen spor af den..


    jeg er ærlig talt ved at løbe tør for idéer, så alle forslag er velkomne :( pcen er næsten ny, og siden fejlen er periodisk, og jeg kun kan fremprovokere den i få spil, vil det ikke give nogen mening at sende den retur til forhandleren, de starter den op, laver samme test som jeg har og sender den tilbage med besked om at der ikke er nogen fejl..

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • kører den orthos igennem uden problemer i 20 min så er det enten dit gfx kort eller strømforsyningen der fejler....psuen kan rent faktisk have masser af watt i overskud, men det kan være dit 285gtx trækker dens ekstra strøm fra den samme linie på psuen....og at du rent faktisk har et stik på en anden af linierne der slet ikke bliver brugt........12v linierne er ofte delt op i mindst 2 linier og ofte flere ved så store psuer.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • orthos.. hvis jeg søger efter det på google kommer der en frem som hedder "Orthos stress prime 2004 Beta" er det den du mener eller er der kommet en nyere version??

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Orthos og Prime95 som du har testet kører på samme "motor"


    Hvis du skal teste med noget andet der trækker flere tænder ud skal det være LinX/Linpack
    http://www.xtremesystems.org/f…=201670&highlight=linpack


    Nå du skriver at både Prime95 og Furmark kan køre på samme tid og fejlen kun er i nogle spil, så kan det være driveren, prøv at brug en ældre fx. 191.07

  • tak for svaret :)


    prøver lige at smide en ældre driver ind i aften. plus kører det program du linker til længere nede, så må vi se om den vil opføre sig ordentligt :)

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • lige en update


    sådan så temps ud efter at have kørt både funmark og prime95 i 2½ time.. uden crash..


    har lige tjekket PSU'en.. kan se de 2 stik til grafikkortet kører på her sin ledning direkte fra PSU'en og altså ikke over samme kabel, så der burde der vel heller ikke være noget problem.. prøver lige med en ældre driver nu og så ser om den stadig crasher


    billede af temps


    EDIT: efter at have prøvet 2 forskellige drivere samme resultat, efter random tid i spillet crasher pcen igen og genstarter..

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

    Rettet 3 gange, sidst af martinta ().

  • har prøvet at køre både Blend og Small.. ingen af dem crashede..


    ved de 2½ time var det small den kørte med..


    har ikke prøvet linpack, men kan jeg da lige gøre..


    alle forslag er velkommen, det begynder at være lidt irriterende, så vil bare have det løst...

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

    Rettet 3 gange, sidst af martinta ().