Adaptec 3405 spørgsmål

  • Link til produkt:
    http://www.adaptec.com/en-US/support/raid/sas_raid/SAS-3405/


    Har dette kort og nogle store harddiske med en masse data på.
    Mit problem er at jeg ikke har andre harddiske til at kunne ligge data overpå og så oprette et raid5 array med de diske hvor dataen ligger på.


    Så er mit spøgsmål om jeg bare kan sætte de 3 diske til og så via "RAID Level Migration" bede den om at lave raid5 uden at den sletter data'en? (jeg er klar over at jeg med raid5 kun får n-1 plads, men dataen kan godt være på 4tb som jeg får til rådighed med 3 x 2 tb)


    Eller er "RAID Level Migration" kun at jeg kan gå fra fx raid0 til raid5 uden at den sletter mine data?


    Kan jeg hvis jeg bygger et raid5 array med 3 diske senere smide en 4 disk på og så få den til at udvide over på den så den benytter alle 4 diske uden at jeg skal formatere hele arrayet?.. =)


    Håber i kan hjælpe mig med dette.


    På forhånd tak. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Bump


    Jeg har nu selv fundet ud af at det er muligt at gå fra fx raid1 til raid5, men har ikke kunne finde noget omkring og gå fra non-raid til raid5 uden at skulle formatere og miste data.


    Der ud over har jeg fundet ud af at man godt kan lave raid 5 med 3 diske og så senere add en 4 disk uden problemer.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Bump


    Jeg har nu selv fundet ud af at det er muligt at gå fra fx raid1 til raid5, men har ikke kunne finde noget omkring og gå fra non-raid til raid5 uden at skulle formatere og miste data.


    Der ud over har jeg fundet ud af at man godt kan lave raid 5 med 3 diske og så senere add en 4 disk uden problemer.


    det kan godt blive et problem:) nonraid svarer jo til at du har flere raid 0, som du egentlig ønsker at omdanne til et raid 5, og det vil umiddelbart være umuligt.. det er det i hvert fald på både promise og intels controllere, så tvivler på at det er muligt på adaptecs...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer


    det kan godt blive et problem:) nonraid svarer jo til at du har flere raid 0, som du egentlig ønsker at omdanne til et raid 5, og det vil umiddelbart være umuligt.. det er det i hvert fald på både promise og intels controllere, så tvivler på at det er muligt på adaptecs...


    Ja tænkte jeg nok, overvejer og oprette raid 1 da jeg pt har 2 x 2 tb diske, så kan jeg altid smide en 3 på og så lave raid5 og så senere en 4. disk..


    Eller tror du at det bliver noget lort og gøre det på den måde?..

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW