Forsøger boot igen og igen. Kommer ingen vegne.

  • Hej!


    Jeg havde for nogle dage siden et problem med mit grafikkort, og jeg blev rådet til at røbe et ATi HD5770. Det gjorde jeg så, og mit problem blev løst.


    Nu er jeg så løbet ind i nogle andre problemer. Jeg ville med anskaffelsen af det nye grafikkort formatere for god ordens skyld pga. drivere (tidligere Nvidia), og så også fordi jeg ikke har gjort det i 2 år. Jeg har dog nogle problemer. Jeg kan fint vælge partition og installere selve systemet. Jeg kan også fuldføre installationen, men jeg kan ikke komme til "Computeren startes for første gang ...", altså efter at den egentlig install er færdig. Her genstarter computeren og så fortsætter den ellers med et genstarte i det samme "loop" uden jeg kan nå at få et billede på skærmen.
    Man kan høre blæseren på grafikkortet slukke, så tænde og så klikker harddisken lige et par gange som den plejer. Men der sker intet.


    Det har jeg prøvet:
    -Skifte mellem mine 3 harddiske og forsøge at installere på alle.
    -Tage en ramblok ud (fra 4gb til 2gb single).
    -Bytte rundt på blokkene
    -Tage alt unødigt hardware fra såsom lydkort og de andre harddiske.
    -Søgt på google. Her fandt jeg ud af, at der er mange problemer med ATi og Vista + Windows 7. Jeg når dog aldrig ind i windows, så mine problemer virker anderledes.
    -Jeg har tjekket om jeg opfylder grafikkortets strømkrav, hvilket jeg gør. Brugerne anbefaler min. 450w og min 40A output på 12v. Jeg har 550w og 41A på 12v.



    Mit system:
    Q6600
    Gigabyte P35-DS3 (rev. 2,1)
    2x2gb Corsair CM2x2048-6400C5
    Club3D HD5770 1gb
    Corsair vx550w PSU


    Samsung Spinpoint F1 640gb
    Maxtor Diamond9 120gb
    Seagate 250gb



    Jeg så virkelig frem til at skulle bruge min computer igen med et tiptop gfx, men nu er jeg igen i problemer. Hvad kan der være galt?


    På forhånd tak!
    Mvh Jeppe C.

  • måske har du ikke husket at sætte det lille stik i til gfx, som nogle gange er gemt inde under gfx blæseren ? det lyder somom den ikke får strøm nok til at kunne arbejde i 3d miljøet.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Det har jeg desværre gjort. Så det er ikke her den ligger.


    Altså jeg har jo haft installeret Vista 2 gange med det er gfx, hvor den har været stabil i windows i op til flere timer. Ellers virker det også fint, men lige efter afslutningen af installeringen af windows, hvor den skal genstarte sidste gang før windows åbnes første gang, så vil den simpelthen ikke længere.


    Blæserne tændes. Blæserne slukkes. Blæserne tændes. Blæserne slukkes. Ingen bip-lyde eller fejlmeddelelser. Den kommer bare ikke videre. Slukker jeg og tænder igen, jamen så virker den fint lige indtil der skal genstartes igen for at få afsluttet Vista install.


    Jeg har tænkt mig at forsøge mig med Windows 7.


    Af hensyn til strøm siger Club3D: min. 450w required. Jeg har en 550w Corsair som leverer stabil strøm.

  • Havde et lignende problem for nylig og det eneste jeg gjorde var at gå ind i bios og ændre boot priority til harddisken hvor os var installeret, ved dog ikke om det gør tricket i det her tilfælde?

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Nej, desværre heller ikke. Den står til HDD -> CD. Der er ingen forskel på om der byttes rundt.


    Der er et eller andet der forhindrer et boot. Men som sagt sker det kun nogle gange, og næsten kun efter install af Vista. Den når ikke engang til billedet, hvor jeg kan trykke DEL for bios.
    Ellers kører den jo stabilt nok så jeg kan udelukke:


    PSU
    Ram
    Harddisk


    Så må jeg igen låne en vens gfx og se hvad der så sker.


    Men hvis i har noget at tilføje som jeg måske har glemt eller skal prøve, så kom endelig med det!