Looking for 1 stks Grafikkort

  • Ja, her til aften gik grafikkortet så - det er sq utroligt at såden et ikke kan holde mere end 3 år... Men tjaeh, der er vel ikke noget at gøre ved det - et stks BFG 8800GTS (640 mb) ud af vinduet - det havde ellers gjort det så godt, har ingen problemer haft med det, men nu sagde det sq stop, det er lidt trælst når det ellers har kunnet trække Call of Duty 2 (1920x1200) med høje settings [hvilket er den største prøve det er blevet sat på, da jeg derudover mest har gamet spil som Rainbow Six Vegas 2, Warcraft 3, WoW, Dragonage Origins og Borderlands på det seneste], men tjaeh - nu hvor jeg skal bruge et nyt, kan jeg vel lige så godt få lidt for pengene


    nb! jeg har ikke mulighed for SLI


    Jeg leder derfor efter 1 stks godt grafikkort som vil kunne trække de nye spil med samme opløsning (1920x1200)


    Jeg er villig til at spendere omkring 2000 kroner +/- nogle hundrede


    Jeg skal ikke have det nyeste af det nyeste, da det er min erfaring at det ikke er der man får mest for pengene, når ens behov, er som mine.


    Jeg har i forvejen kikket på Geforces 275/285 og Radeons HD5850 - men eftersom det er ved at være nogle år siden, jeg sidst ledte efter grafikkort, er jeg lidt på herrens mark.
    Håber at et par vel-opdaterede tweakers hjælp :rules:


    På forhånd tak
    //Rasmus B. Petersen

  • HD5850 er et rigtig godt kort til prisen. Hvis du leder efter et til omkring de 2k, så er det vejen at gå.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ralle222
    Jaeh, tror sq også det er hvad jeg gør, har bare et par konservative kammerater, som er ved at korse sig over at jeg overvejer et ATI Radeon ^^


    Du har ret i, at de er konservative ;), det er rigtig længe siden, at der har været noget galt med ATI's GFX serie, men gamle skræk historier holder jo længe hvilket den indstilling jo er udtryk for ;).


    Driverne er der osse styr på og jeg har ikke haft problemer med dem, siden catalyst blev lanceret tilbage i 2002, mener jeg det var( i de gode gamle 9700 dage).


    Vil du have lidt at drille dem med, så er her lige et par links.


    http://www.youtube.com/watch?v=dlgzfwIrmIc


    http://www.youtube.com/watch?v=ns9tJ4HHUYA&NR=1



    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.