Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 22. januar 2010, 08:59

Hey Tweakers.

Jeg ville høre om der er nogle som ved om man behøver en strømforsyning da der er jo 12 volt i bilen osv. jeg arbejder sammen med en mekaniker om at sætte en i en bil.

Og om med hensyn til køling kan man nøjes med passiv køling af cpuen?? eftersom der ikke er meget plads i sådan en bil ;)

Tak på forhånd

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Casper Lynge" (22.01.2010, 09:47)

2

fredag, 22. januar 2010, 11:27

Citeret

Oprindeligt indlæg af Casper Lynge
Hey Tweakers.

Jeg ville høre om der er nogle som ved om man behøver en strømforsyning da der er jo 12 volt i bilen osv. jeg arbejder sammen med en mekaniker om at sætte en i en bil.

Og om med hensyn til køling kan man nøjes med passiv køling af cpuen?? eftersom der ikke er meget plads i sådan en bil ;)

Tak på forhånd

Nu kører hele dine computer jo ikke på 12v så ja klart skal du have en PSU, du kan godt købe PSU'er der kører på 12v så du ikke først skal lave det om til 230v og så tilbage til 12V.

Alt efter hvor mange watt din cpu smider ud kan du sikkert sagtens købe den passivt, men lidt svært at sige når du ikke skriver hvilken cpu det drejer sig om.. ;)

Kig evt på side som www.linitx.com og den slags, der kan du sikkert finde kabinet og psu du kan bruge i bilen.. =)

If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P

Asus Maximus III Gene
I7 - 860@4Ghz Corsair H70
Gainward GTX470
Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
Creative SB X-Fi XtremeMusic
OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

3

fredag, 22. januar 2010, 17:28

Citeret

Oprindeligt indlæg af PsyCho

Citeret

Oprindeligt indlæg af Casper Lynge
Hey Tweakers.

Tak på forhånd

Nu kører hele dine computer jo ikke på 12v så ja klart skal du have en PSU, du kan godt købe PSU'er der kører på 12v så du ikke først skal lave det om til 230v og så tilbage til 12V.

Alt efter hvor mange watt din cpu smider ud kan du sikkert sagtens købe den passivt, men lidt svært at sige når du ikke skriver hvilken cpu det drejer sig om.. ;)

Kig evt på side som www.linitx.com og den slags, der kan du sikkert finde kabinet og psu du kan bruge i bilen.. =)

Du kan godt få computere der kun kører på 12V (set udefra). De konverterer selv spændingen ned til det nødvendige. F.eks. er min nye hjemmeserver lavet således at den kan nøjes med 12V. Fra bundkortet er der så stik til HDD :)

Jeg bruger dette bundkort: http://www.getmore.dk/k%C3%B8b-intel-des…t_111115_p.html

Rent passivt kølet og bruger ca. 25W med en 1TB WD Green disk

pLife->nerd++;
Prøv da Motocross: link

Seneste tests og artikler

0

be quiet Silent Base 800

Producenten be quiet! behøver
Læs Mere

0

Crucial Ballistix Tracer 1866 MHz DDR3

Crucial har meldt sig på banen
Læs Mere

0

SanDisk Extreme og Kingston USB 3.0 Media Reader

Tweak.dk bevæger sig i dag ind
Læs Mere

0

Logitech K480 Bluetooth tastatur

Vi skal i dag tage et nærmere
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Instagram vurderet til 35 milliarder dollars

Instagram, som Mark Zuckerberg
Læs Mere

0

Hex Gear udgiver deres første kabinet!

Hex Gear er et nyt firma, der
Læs Mere

0

Større hukommelse i den nye iPhone og iPad

Ifølge en taiwanesisk rapport
Læs Mere

3

Grand Theft Auto 5 til PC næsten færdigudviklet

Rockstar Games har udtalt, at
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.