Overflod af "hjælp til ny pc" tråde, er der et alternativ ?

  • Hey guys


    Jeg står selv i den situation at jeg mangler hjælp til valg af ny gamer pc.
    Men jeg kan næsten ik få mig selv til at lave en ny tråd omhandlende mine ønsker til pc'en.


    Og derfor har jeg valgt at skåne jer for en lignende tråd (indtil videre ;) ) og i stedet høre om noget lidt inden for samme kategori.


    Findes der ikke sites på nettet (ikke nødvendigvis danske) hvor garvede pcsammensættere har oprettet nogen sammensætninger de anbefaler til andre.
    F.eks "klik her hvis du søger "bedst for pengene" hardware til en gamer pc mellem 5000-6000,-" eller "klik her hvis du søger den billigeste sammensætning af kontorpc"
    Disse "kategorier" bliver løbende opdaterede osv.


    Så undgår man ihverfald en mulig tråd fra mig lydende "ny pc, hvad er bedst pt til 8k?" og i stedet måske kun en tråd om en meget specifik ting.


    Nogen der ved om det eksisterer ? :)


    //Pollux

    Intel Core2 Extreme QX9650
    Asus Rampage Formula
    Mushkin 4GB DDR2-8500
    Inno3d 8800GT
    Corsair HX620W

  • Er jeg ikke lige faldet over, men ideen er da ganske god må man sige.
    Dog kræver det godt nok noget villighed til at holde den opdateret, og der vil jo stadig være delte meninger om diverse.
    -Men ellers kunne det da være et ginialt koncept. :9xo


    EDIT: Er det den i din sig. du har i tankerne at skifte ud?
    For du får jo ikke ret meget mere ud af et I7 -system.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().

  • Bit-tech.net laver en købsguide hver måned i 3 katagorier, highend, middle og budget, og under katagorier, så du kan se lidt om hvor bang for the buck er.


    http://www.bit-tech.net/hardwa…ould-i-buy-january-2010/1



    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.


  • Præcis min tanke ;)

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650