Vedrørende min "opsætning"

  • CPU
    Intel i7-920 8MB
    - Bør jeg vælge en Intel i7-975 8MB? Den koster self. en del ekstra, men bør vel også yde noget mere. Er den det værd?
    - Jeg snakkede med en kendt PC-programmør fra England der synes at jeg skal vælge en AMD Quattro, synes i den bør medtages i mine overvejelser?


    RAM
    Kingston HyperX 3 x 2GB 2000MHz CL8
    - Er ret sikker på det ikke bliver meget bedre, men igen: Forslag er velkomne.


    Mboard
    Asus Rampage II Extreme - Republic of Gamers
    - Er igen ret sikker på at det ikke bliver meget bedre.


    PSU
    Corsair HX 750W
    - Ved ikke om dette er det rigtige valg. Fås der noget bedre i denne kategori? Kan se at den har en max dB på 25. Findes der nogle der yder bedre (Hvis de kan det?) og larmer mindre?


    GPU
    Jeg har 3 modeller i hovedet som afhænger lidt af hvad min far synes han vil betale for:
    Sapphire Radeon HD 5850, 5870 og 5970 - Noget at sige her?


    - Det var sådan de ting jeg lige ville høre angående :) I må meget gerne sige det i har på hjertet.

  • Det er et rigtig godt build du har sammensat. Du skal kun vælge en AMD, hvis du vil have en billigere maskine, de du viser her, kan give en AMD tæsk any day. :)


    Jeg ville tage en i920 og så oc den, da dette er det mest økonomiske og du får god ydelse.
    Af gfx er alle tre du nævner gode kort, men dertil skal vi lige vide hvilken opløsning din skærm kører med!?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Det er et rigtig godt build du har sammensat. Du skal kun vælge en AMD, hvis du vil have en billigere maskine, de du viser her, kan give en AMD tæsk any day. :)


    Jeg ville tage en i920 og så oc den, da dette er det mest økonomiske og du får god ydelse.
    Af gfx er alle tre du nævner gode kort, men dertil skal vi lige vide hvilken opløsning din skærm kører med!?


    Overclocking - Er det ikke skadeligt for PC'en? (Er ny til PC halløj :D)
    Jeg har netop købt en LG skærm der kører 1920 x 1080 :) Dejligt bred skærm ;)

  • Jeg har kørt med OCede maskiner siden 2003 og mine boards og cpuer har holdt ganske længe. Mange motherboards i dag er bygget til det og med ordenlig køling er det ikke mere skadeligt for maskinen end ellers.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Jeg har kørt med OCede maskiner siden 2003 og mine boards og cpuer har holdt ganske længe. Mange motherboards i dag er bygget til det og med ordenlig køling er det ikke mere skadeligt for maskinen end ellers.


    Jeg har planer om at købe en Corsair Hydro Series H50, er det ordentlig køling?
    Hvad fortalte opløsningen dig om grafikkortet?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ThyzoN


    Overclocking - Er det ikke skadeligt for PC'en? (Er ny til PC halløj :D)
    Jeg har netop købt en LG skærm der kører 1920 x 1080 :) Dejligt bred skærm ;)


    Nej det er ikke skadeligt hvis du gør det med måde, du kan uden problemer clocke en 920 til 3,6ghz uden det kommer til at gå nævneværdigt ud over levetiden.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ThyzoN


    Jeg har planer om at købe en Corsair Hydro Series H50, er det ordentlig køling?
    Hvad fortalte opløsningen dig om grafikkortet?


    Ja det er en ganske udemærket køler, det han mener er hvilken opløsning du skal spille i, hvis du har en 19" feks kan det være lige meget med så kraftige kort.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Min skærm er vidst 23 eller 24 tommer :)


    Det vil koste mig ca. det samme at køre disse to:
    1x Sapphire Radeon HD5970
    2x Sapphire Radeon HD5850 (CrossFireX)


    - Hvordan overclocker man?
    Ville i hellere overclocke en 920 end at opgradere til en 975?


  • Ja det ville jeg uden tvivl, har selv det samme bundkort og med det er oc en leg(nemt). Det er programmer med, der oc´er med et enkelt tryk, men hvis man læser lidt om det rundt omkring, er det ikke det store problem at gøre det manuelt. Men det er nemmere at guide dig igennem når du har fået dit udstyr.


    Mener 975 koster omkring 2000kr mere og det syntes jeg bestemt ikke er det værd for de få mhz du får ud af det.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet 2 gange, sidst af dasjap ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ThyzoN
    http://www.edbpriser.dk/Produc….aspx?clist=669065;700486


    Der er jo en kæmpe forskel på de 2.. ikke mindst prisen


    add: Nu står det ikke lige i sammenligningen, men 5850 er 1GHz og 5970 er 4,04GHz


    Det skal du ikke tænke så meget over. Mener det er rammene du nævner der, og tit måler de dem forskelligt (kan ikke lige huske hvad de gør anderledes).


    Jeg ville tage et HD5780 og så senere et mere til Crossfire, hvis du synes det ikke er nok :)
    Og så går jeg ud fra at din skærm har en opløsning på 1920*1200 eller 1080.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().