Hjælp, Pc vil ikke starte...

  • Håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig.
    Min pc vil lige pludselig ikke tænde og når den så engang imellem starter op i windows slukker den kort efter. Når det sker forsøger den at tænde igen men slukker 1 sekund efter og sådan forsætter den bare. Jeg har tjekket alle stikkende og der skulle være nogle løse forbindelser man jeg kan intet finde.
    Hvordan kan jeg finde ud af hvilke komponent der fejler noget??? Kan det muligvis være strømforsyningen selvom alle indikatorer på at der er strøm i skidtet lyser...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fissan
    Håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig.
    Min pc vil lige pludselig ikke tænde og når den så engang imellem starter op i windows slukker den kort efter. Når det sker forsøger den at tænde igen men slukker 1 sekund efter og sådan forsætter den bare. Jeg har tjekket alle stikkende og der skulle være nogle løse forbindelser man jeg kan intet finde.
    Hvordan kan jeg finde ud af hvilke komponent der fejler noget??? Kan det muligvis være strømforsyningen selvom alle indikatorer på at der er strøm i skidtet lyser...


    Mere info om din pc tak?

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • ja det kan godt være din strømforsyning.


    men ellers er der følgende mulighed


    1. tjek alle kabler og stik.
    2. prøve med andre componenter. evt låne hvis du ikke selv har som du kan bruge


    jeg ville starte med .


    1. PSU
    2. RAM
    3. GFX
    4. harddisk - evt sætte en anden i med styresystem på.


    gør den det stadigt kunne noget tyde på at det er dit bundkort.

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii