Bedste ydelse til prisen

  • Jeg står og skal overveje et grafikkort til mit system. Derfor ville jeg høre hvad i mener er bedst til prisen, altså hvor meget ydelse man får for det man giver.
    De spil jeg hovedesageligt spiller er cs 1.6, call of duty 4: modern warfare 2, Dragon Age og flere af de lidt nyere spil, borderlands osv.


    Her er lidt specs på mit system:


    Processor:
    AMD Phenom II X4 955


    Bundkort:
    MSI 790GX-G65


    RAM:
    4 GB Corsair DDR3 PC1333


    Styresystem:
    Windows 7 Professional (64-bit)


    Jeg har haft et kig på Ati Radeon HD5850 eller HD 5870, men her er mine bekymringer på Ati ikke har fået fixet 120 hertz problematikken, da jeg jo er CS gamer og derfor er min plan og investere i Samsung 2233RZ skærmen når pengene er til det.

  • Du ville nok få mest for pengene ved at købe et 4890 og det kan trække alle de spil du nævner.
    og det koster omkring 1200,´
    Som du kan se har jeg 2 stk selv og jeg skulle da mene at jeg aldrig har oplevet nogle spil som jeg ikke kan trække hverken med det ene kun og med begge self.

  • Jeg ville uden tvivl tage et HD5850 :)


    kan man ikke bare slå vsync fra i catalyst driverne ligesom med Geforce for at få høj FPS med CS?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Hmm jeg ved ikke om de har fået fikset 120 Hz, men det står vel på ATI's hjemmeside, du kan også overveje 2 x Radeon HD 4890 medmindre det skal være Directx 11.
    2 x HD 5770 vil også være billigere end HD 5870 og yde næsten det samme.


    Bedst til prisen er ikke HD 5870.


    Men nok de løsnigner jeg har sagt eller et HD 5850 som du senere vil kunne kickass med ved at adde et kort mere.


    Hvis de ikke har fix'et driver så 120 Hz dur, så skriver en admin fra deres hp.
    OK I know why this issue occurs now. It is not a hardware fault. The cards 2D speed is too low to drive a 120Hz monitor. AMD are working on a fix to have a higher 2D speed should 120Hz be set. That will take a while though.


    The issue shouldn't occur in games as obviously the card uses a higher clockspeed while gaming.


    For now you could use a overclocking util such as amdgpuclock or whatever to set a higher 2d clock speed.

    Så en mulighed er overclocking for at undgå det. Men mener ikke deres drivere fix'r det. Ret mig hvis jeg tager fejl


  • Kan vi ikke lige få kilden til det du har smidt ind? Så man lige kan se med dato og sådan.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Exido
    Det er fra 10/05/2009 06:06 AM så en del måneder siden.


    http://forums.amd.com/game/mes…FTVAR_FORUMVIEWTMP=Linear


    Men seneste forum indlæg er fra den 1/18 2010 stadig uden en løsning.


    Takker. Jeg skulle bare lige have datoen, så man kunne være sikker på at det ikke var OLD NEWS ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Tag et 5850 og spar penge i strøm. I DK er det hurtigt tjent hjem igen.


    Et alternativ kunne også være 5770 - som burde give dig nok FPS til de nævnte spil.