dæmpning af hdd støj

  • Hej hej.


    Jeg har efterhånden fået gjort min pc lydløs. Det eneste der mangler er harddisken. Den laver en gevaldig snurren (går ud fra det bare er fordi den kører. Den gør det altid) og sådan nogle knurre lyde (tror det er når den læser/skriver). Jeg har overvejet at købe et ophæng til den. Noget ala dem her . Mit spørgsmål er hvor meget denne type dæmpning hjælper? og er det på alle typer lyde eller kun nogen af dem? forresten skal harddisken hænge som vist på billedet nederst i linket. dvs den flade side sidder mod fronten af kabinettet.


    Håber I vil hjælpe.
    Hilsen Lauge

  • Det hjælper, men 2 stk. postelastikker eller noget cykelslange er mindst lige så effektivt. Det meste af den larm du får fra diskene er fordi de får dit kabinet til at resonere, så det gælder bare om at isolere dem fra kabinettet.


    /ask

  • Kunne osse være sådan nogle


    http://www.coolerkit.dk/coolte…3_5__til_5_25_-p-950.html


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • jacobask: Det kunne også være en løsning. kan du forklare hvordan det kan gøres når disken er skruet lodret fast på kabinettet? Har ikke plads i nogen 5.25" bays.


    ebo: det kunne godt være sådan en. især da det også er dem jeg linker til:-)

  • Dit problem ligger i monteringen så. - Du skal ha sat noget i spænd mellem skruerne og disken. Jeg ville forsøge med Gummi oringe.. Men skruerne ind i kabinettet vil være den direkte overførsel af knurren

    Asus P5K Pro - Q6600 - 3.19ghz - G19 - Razer Mamba
    6GB Corsair XMS PC6400 @ 930
    Asus 470GTX @650/1725
    Logitech Z5500 @ Yamaha center, Ultimate fronte
    Samsung BW226 22" <> Samsung SAMP2370 23" led
    Sony KDL-40EX501
    Playstation 3 80gb
    X-360 Elite
    Apple Iphone 4
    Sony DSLT A33

  • Du får svært ved at dæmpe dem, hvis du ikke har nogle 5.25" bays at smide dem i, der vil nok ikke være plads til dæmpningsmateriale imellem dem og din 3½" bay.


    /ask

  • prøv allerførst bare at hive den ud af dine 3½"bay og hæng den op på en kreativ måde i noget elastik/gummiværk et eller andet sted i din com (evt på højkant i din 3½"bay (hvis der er plads), luk så kabinet igen osv, og se først om du er tilfreds meddæmpningen, ville jeg ihvertfald gøre inden jeg købte noget lir hjem. lige for at "høre" resultatet.

  • tak for alle tipsene. De sidste så jeg nu ikke, for jeg har ligget med hovedet inde i kabinettet det meste af eftermiddagen. Jeg har fået den monteret lodret. Den hænger i sådan en elastikstrop (blæksprutter hedder de vist nogen steder.) Jeg kan vende kabinettet på hovedet og alt muligt uden den flytter sig mere end en 1 eller 2 mm, så det er fint. Jeg kan godt love jer for at det virkede. Alt knurrelyden er væk med mindre man har kabinettet åben og snurre lyden er ned på niveau med resten. Det vil sige at tv'et i stueetagen klart overdøver pc'en på første etage når man sidder ved den:-)


    tak for hjælpen