Fremtiden

  • Jeg vil lige høre om det er til at spå om, inden jeg køber alt for meget nyt hardware. Men hvordan ser fremtiden ud inden for hardware?


    Kommer der en ny socket til Intel inden for 1 års tid, hvad med processor?


    Jeg har tænkt mig at få fat i en i7 og så et X58, 2 stk 5870 og så nogen gode hurtige ram til det.


    Syntes ikke det er særlig lang tid siden jeg købt x48 og en Q9450, og ved godt at udviklingen går stærkt.

  • Har du tænkt dig at OC ? Ellers får du ikke rigtig det store ud af 2, så kraftige grafikkort. Der vil din CPU være flaskehals, og du vil måske kun få 15-20% ekstra ydelse ved at købe 2, istedet for 1. (ret mig endelig, hvis jeg er helt lost).


    Det ville være komplet hul i hoved hvis intel smed nye cpu'er, til nye sockets frem. Mange har allerede investeret mange penge i de nye bundkort i forhåbning om at de skal holde nogle år. Tror bare man kommer til at bruge LGA1366 og LGA1156 sockets.


    Desuden er din Q9450 en rigtig fin CPU, der kan tåle lidt OC. Hvilket gfx kort har du?

    "There are 10 kinds of people in this world, those who understand binary, and those who don’t"

  • Jeg er ikke den store haj til OC. Ved ikke om jeg kommer til det.


    Så kunne man ligeså godt købe et 5890 så..?


    Intel er vel ligeglade med om folk skal ud og købe nye cpu´er, hvis de kan tjene penge på dem så gør de det vel?


    Jeg vil bare gerne have en computer, som jeg kan have i et godt stykke tid og ikke bekymre mig om den skulle kunne spille de nye spil.


    Jeg har et 8800 GTS 512MB, kører ganske fint faktisk. Men ville godt opgradere og så smide vand på, og lave lidt om på kabinettet og så det var det.

  • Du har jo en fin maskine nu, som kan køre alt hvad der findes på markedet idag. Jeg ville bare nvestere i et nyt GFX, som du selv siger et 5870 lyder tiltalende.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sønne


    Er der stor forskel på DDR2 og DDR3?


    Båndbredden er en god del højere på DDR3 og den vej udviklingen går, men i spil vil du ikke kunne mærke nogen forskel.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Køb du dig et HD5870 og hvis du smider vand i, så begynd at sætte dig ind i OC, for med vand og OC, så kan den PC du har samt et HD5870 snildt give spark i nogle spil et godt stykke tid endnu :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • intel er faktisk i gang med at smide en ny røvfuld cpu'er i hovedet på os, jeg ved bare ikk hvilket socket de kører på :)


    men Core i9 skulle være sindsygt hurtige i visse tilfælde 50% hurtigere end i7 cpu'en :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BPM
    intel er faktisk i gang med at smide en ny røvfuld cpu'er i hovedet på os, jeg ved bare ikk hvilket socket de kører på :)


    men Core i9 skulle være sindsygt hurtige i visse tilfælde 50% hurtigere end i7 cpu'en :)


    De eneste nye jeg har hørt om er 6 cores, som skulle passe til visse x58 boards.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • min q9450 render 3.2GHz og der er kun ved at skrue op for FSB'en (til 400) og det er uden at jeg skulle give mere volt eller lign.. kommer self an på hvilken køler du har. men vil ikke mene du behøver vand for at køle den med det overclock..