ROUTER HJÆLP. Desperat!!!

  • Hej folkens.


    Håber i kan hjælpe mig med mit problem.


    Bare lige for at gøre det hele nemmere vil jeg fortælle min opsætning. Har en bærbar computer. Internet er bare sådan et trådløst modem (USB Stick).


    Jeg har købt en Dlink DIR 635 router da jeg gerne vil have internet til min playstation.


    CD'en virker ikke. Længere historie. Men den kommer heller ikke til at virke. Har så fundet en guide på nettet, hvordan jeg installerer routerern uden brug af PC.


    Som det første står der!
    1. Forbind et ethernet kabel fra dit modem/internet stik til routerens Internet Port.
    2. Forbind et andet ethernet kabel fra din PC til en af routerens Lan porte.


    Hvordan hulen i hylan gør jeg det. Min bærbare har jo kun en ethernet port (den i venstre side).
    Og kan jo ikke sætte et stik ind i mit modem når det er sådan en lille USB stick?!?!


    Derudover står der at for at installere det skal jeg gå ind på denne her side. http://192.168.0.1
    Den er simpelthen umulig for mig at komme ind på! har prøvet med forskellige webbrowsere. Internet Explorer, Mozilla, netscape navigator osv. Ingen vil gå ind på siden, heller ikke selvom jeg har slået firewall fra. Er det fordi Routeren ikke er tilsluttet computeren korrekt???


    Men please hjælp. Det er jo tydeligt at der skal gå 2 kabler fra router til pc/modem. Mit modem er en skide USB stick, og har jo ikke 2 ethernet porte i min bærbar. Hvad gør jeg ?


    Reffe89

  • Mig bekendt kan du ikke gøre det du prøver på.


    Nu ved jeg ikk hvem du har internet hos, men har set at 3 har det som hedder et trådløst-modem der kører på deres trådløse 3g netværk, det er noget lignende dette du skal have.


    Ellers skal du kører internet-deling på din bærbar, men så skal den stå tændt når du vil bruge din Playstation (hvis man i det hele taget kan dele internet med sådan en)


    Altså det bedste ville være lige at oplyse dit selvskab du har internet hos så kan vi se om de har sådan et modem.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Bob. Har jeg nu fået af vide at jeg godt kunne. Altså det med at lade computeren stå tændt ville jeg ikke have noget mod som alternativ indtil jeg fandt på noget andet. Er bare lige flyttet, så ikke fordi det flyder med penge. Så skulle bare have noget hurtigt internet. J


    Jamen har en mobilt modem USB stick fra telia

  • Hvis det ikke kan lade sig gøre med det USB stick jeg har som modem, er der så andre forslag?
    Prisen er ligemeget. Skal have det til at virke. Altså har jo min bærbare, så har jeg en Dlink router. Hvilket modem ville i anbefale. Gerne link til det.


    Og så det vel og mærket kan komme til at du :)

  • Du kan ikke bruge dit USB modem sammen med routeren. For at få det til at køre igennem routeren skal du lave internet deling på din bærbar og så derefter tilslutte din ethernet port til wan porten på routeren, hvorefter du så kan tilslutte andre pc'er til routeren, men har du kun din bærbare pc virker det lidt menningsløst. Men i første omgang for at sætte routeren op kan du tilslutte din pc til en af lan portene. Men i bund og grund så er den router du har købt ikke tiltænkt den internet opkobling du har men nærmere en dsl/fiber forbindelse hvor du får leveret udstyr med en ethernet udgang.

  • Men du burde kunne dele fobindelsen via din bærbar, og få den til at fungere som router. Du skal så faktisk slet ikke bruge router-delen af din router, men slå DHCP fra i den og tilslutte alle enhederne til LAN-siden (sådan at den fungerer som simpelt accespoint/switch).


    Hvordan du nemmest deler nettet fra din bærbar afhænger lidt af hvilken styresystem du kører med. Du skal have lavet en bridge mellem dit modem og LAN-porten (eller dit trådløse nerkort).


    /ask

  • Har jo flere enheder jeg gerne vil have koblet på nettet. Ellers havde jeg ikke købt en router, at det så ikke kan sættes sammen på den måde som jeg nuværende har det, er bare en brist i mit store teknologi kendskab..not!


    Altså har en kæreste som gerne vil på nettet på hendes bærbare også, og har en playstation 3, som også gerne skulle kobles til, når det hele kommer til at spille.


    Men som sagt. Ved ikke om i har undladt at se mit første spørgsmål. Altså den er slet ikke installeret :) Som sagt, så skal jeg bruge et modem med ethernet port for at få den installeret. På nuværende tidspunkt kan de andre enheder godt finde nettet fra den, men ikke logge på fordi de kræver en WEP key. Den wep key har jeg ikke da den ikke kan installeres!


    Men ja. Gider ikke alt det bøvl med det USB stick. Må bare lade det ligge og få mig et andet modem ved et andet selskab.
    Sådan en 3g router Huawei E960 skulle klare sagen? Altså er lidt i forvidelse. Står jo det er en router. Jeg har allerede en router. Det jeg skal bruge er jo et modem :)? Der står jo godt nok at den er med USB, men er vi så ikke tilbage til det problem jeg har nu med mit nuværende USB modem? Står også at den er trådløs. Altså jeg har ingen anelse om jeg har trådløst internet i min bærbar? Undskyld de mange spørgsmål. Er bare virkelig en nød til det her!!


    Hvis nogen er søde at skrive hvad jeg skal bruge i min opsætning?


    Den bærbare
    Huawei modem/router
    dlink router


    ?

  • sæt et netværkskabel mellem din bærbare computer og din nye linksys router.


    så kan du logge på via ip adressen angivet i din maual...normalt 192.168.x.x - hvor x angiver de tal der normalt varierer.


    når du så logger på din nye router skal du sætte den op som et accesspoint som de andre skriver. dvs du skal ikke bruge DHCP delen. da dit usb modem allerede tildeler ip adresse til din bærbare.


    det er nu er problemet er at din computer mig bekendt skal være tændt hcer gang du vil på nettet med din kærestes bærbare eller din ps3. da din bærbar er adgangs punktet til nettet.


    hvis jeg var dig ville jeg skritte det modem derhjemme og så få en dsl linje lagt ind...koster med rimelig sikkerhed ikke mere end den løsning du har med dit usb modem.

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii


  • det er kun svært, fordi du ikke har et almindeligt modem, men derimod et trådløst modem.


    den boks som tidligere er vist, er hvad du skal bruge, da du tager dit nuværende simkort og sætter over i boksen..' jeg vil dog anbefale dig det billigere alternativ, som er mindst ligeså effektivt:
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=523693

  • Helmer du skriver det er svært fordi jeg ikke har et almindeligt modem. Det du linker til er en router?! er det mig der ikke kan kende forskel på disse 2's funktioner? Har jo en router i forvejen fra Dlink. Men altså kan ligeså godt få en ny udbyder. Ikke fordi jeg har noget i mod telia, men det er som om at jeg bor i et dødt hul. Selvom jeg har en 4Mbit forbindelse går det uenedeligt langsom!!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Reffe89
    Helmer du skriver det er svært fordi jeg ikke har et almindeligt modem. Det du linker til er en router?! er det mig der ikke kan kende forskel på disse 2's funktioner? Har jo en router i forvejen fra Dlink. Men altså kan ligeså godt få en ny udbyder. Ikke fordi jeg har noget i mod telia, men det er som om at jeg bor i et dødt hul. Selvom jeg har en 4Mbit forbindelse går det uenedeligt langsom!!


    jeg siger, at det der skaber dit problem er, at du har et usbmodem og ikke et almindeligt modem:) der er forskel på et modem og en router ja :) og ja du har købt en router, men den router du har kan ikke tage imod et SIMKORT :D altså give dig internet. Det er netop det denne Netgear 3G router kan.. Det er faktisk kombineret modem og router i en og samme enhed..


    Hvis du synes det går for langsomt, så skal du skifte udbyder af mobilt bredbånd eller også skal du have fastnet bredbånd.

  • Nårh okay. Så forstår jeg. Router og modem i et. Lyder som noget for mig. Avanceret at sætte op?
    Nogen der kan anbefale noget internet? har haft mobilt bredbånd fra både Telia og har nu ved Yousee, og som sagt. Uanset hvilken udbyder jeg har så er det som om jeg bor i et dødt hul. Fastnet. Kan ikke køre det over Kabel da jeg ikke har mulighed for at få Kabel tv. Og har ikke rigtig noget at bruge en fast net telefon til. Nogen der kender til en udbyder som provider KUN internet.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Reffe89
    Nårh okay. Så forstår jeg. Router og modem i et. Lyder som noget for mig. Avanceret at sætte op?
    Nogen der kan anbefale noget internet? har haft mobilt bredbånd fra både Telia og har nu ved Yousee, og som sagt. Uanset hvilken udbyder jeg har så er det som om jeg bor i et dødt hul. Fastnet. Kan ikke køre det over Kabel da jeg ikke har mulighed for at få Kabel tv. Og har ikke rigtig noget at bruge en fast net telefon til. Nogen der kender til en udbyder som provider KUN internet.


    jamen bestil telia/telenor/tdc almindeligt fastnet bredbånd.. du behøver jo ikke at bruge telefonen. hvs du går over til fastnetbredbånd kan du bruge din nuværende router.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Reffe89
    Nårh okay. Så forstår jeg. Router og modem i et. Lyder som noget for mig. Avanceret at sætte op?
    Nogen der kan anbefale noget internet? har haft mobilt bredbånd fra både Telia og har nu ved Yousee, og som sagt. Uanset hvilken udbyder jeg har så er det som om jeg bor i et dødt hul. Fastnet. Kan ikke køre det over Kabel da jeg ikke har mulighed for at få Kabel tv. Og har ikke rigtig noget at bruge en fast net telefon til. Nogen der kender til en udbyder som provider KUN internet.



    Har du forsøgt at sætte den 3G usb stick i usb-porten på routeren ? Jeg mener det fungere med DIR-655 modellen, men ved ikke med din.

  • WTF. havde slet ikke lagt mærke til dit navn. Helmer. Nikolaj Helmer? :) Mark Refsgaard. Vi har spillet fodbold sammen long time ago :D
    Nå men du ved jo meget om telia. !


    sad og kiggede på det her som du sagde, så jeg kunne bruge min nuværende router :


    http://ww3.telia.dk/privat/telefoni/


    Altså lige nogle spørgsmål omkring det. Det er jo bredbåndstelefoni. Altså har som sagt ikke noget at bruge en fastnetstelefon til. Så hvad med min nuværende telefon? hvad kan man lave af anordning der? Antag jeg bestiller 10Mbit. Som sagt, skal min mobil ændres til fastnet fon? skal man købe en almindelig telefon også bare lade være med at bruge den? Er lidt lost når du siger man ikke behøver bruge den? Hvad ville det koste om måneden at have det fastnet bredbånd hvis man kun brugte nettet, og ikke telefonen.


    Hvis det er dig nikolaj, så må vi da kunne arrangere at du hjalp med installationen af det for en mindre betaling ;)
    Er simpelthen SUPER tabt bag en vogn mht sådan noget her!!


  • haha :) ja det er mig :) skriv til mig på msn istedet så ;D

  • nå ja men så løser det problem jo nok sig selv nu når han kender en ultra tweaker :cheers:

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

    Rettet en gang, sidst af Dyas ().