Intet skærm billed under startup

  • Hey tweak


    Nu skal I høre, jeg har samlet en ny pc for en mate men er løbet på en fejl som jeg ikke forstår.


    Alt er samlet korrekt men pcen giver intet skærm billed, og jeg har teste med andre ram og en anden psu. og testet gfx i min egen pc som virker som det skal.


    det hele er købt hos shg, så har været ude med bundkortet da vi troede det var der problemet lå så fik et helt nyt af dem men stadig samme fejl


    specc:
    Intel Core i5 650
    ASUS P7P55D LE
    Corsair Corsair Twin3X 2x2048MB DDR3
    Inno3D GeForce GTX260
    650W PSU

  • Gå alle stik og ledninger igennem igen, se om ikke der mangler et at sætte på plads et sted. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Prøv da at sætte dit kort i hans nye maskine og se om der så kommer billede frem ;).


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • 1. Prøv at starte den op med minimum af hardware isat, 1 hd, 1 ram blok, gfx m.v.


    2. Får i overhovedet postscreen frem, så i kan få adgang til bios ?, gør i det, så check lige om ram får den spænding, som de skal have jfr. specs.


    3. nulstil bios og reboot


    4. Check om GFX sidder helt lige i soklen, sidder en bare en anelse skævt vil den fejl, som du beskriver opstå.


    5. Prøv at tage ramblokke ud og sæt dem i igen, sker nogle gange der ikke er fuld kontakt første gang i soklen.


    6.Sidste udvej, skil hele skidtet og start helt fra scratch endnu engang, ud med det hele så du starter med et tomt kabinet.


    Bango:


    Det ville udelukke at det er pci-e soklen på hans bundkort som kunne være problemet, siden dit kort virker.


    Mvh


    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • får du nogle bib lyde fra din computer under opstart ? for så kan du slå op i din manual til dit bundkort og se efter hvad den fejler på

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Ebo


    Har prøvet de ting du siger man skal prøve :)
    og ang. han pci-e slot skulle være defekt tror jeg ikke det er det da det er samme fejl på 2 sprit nye bundkort's


    Dyas


    Så uheldig er det at det kabinet jeg har ikke har nogen speaker så kan ikke høre om den melder fejl :/
    Men bundkoret har en funktion som tjekker rammende før den starter op ( en lille knap man kan trykke ind på bundkortet) og den melder ikke fejl

  • det er ikke dit kabinet der skal have en højtaler....det er dit bundkort.... tjek om ikke der fulgte 1 med til bundkortet !

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Til info til alle der er interesseret så var det cpu'en der var fejlen.


    cpu'en var ikke defekt, men som teknikeren sagde ude ved SHG at hullet til cpu'en var en smule for stor så den kunne godt rykke sig en lille bitte smule så den ikke fik kontakt til alle pins og det resultere i at der ikke kom noget skærm billed.


    Han prøvede med en test cpu de havde derude, så startede den op første gang, og efter han skiftede min cpu tilbage startede den normalt op.


    Men tak for "hjælpen"

  • super....godt at vide :-) godt du fik det til at virke :9xo

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii