Hjælp til ny computer.

  • Hej alle sammen på Tweak !


    Jeg skal ud og købe en ny computer. Det skal være en gamer computer med graphics på højeste, eller deroppe omkring mindst. Penge er ikke et stort problem.


    Jeg har været inde og kigge lidt på http://www.topdata.dk


    Jeg kan se nogle vilde computere, men jeg er kommet lidt i tvivl om et par stykker af dem. I må gerne komme med forslag til andre computere, evt. på andre sider.


    http://topdata.dk/product.asp?product=6522
    Den har bla. to gode grafik kort i Crossfire.


    http://topdata.dk/product.asp?product=6575
    Denne har kun ét grafik kort. Til gengæld er det ene grafikkort bedre end de to i ovenstående er enkeltvis. Den understøtter crossfire.


    http://topdata.dk/product.asp?product=6393
    Denne her er lige lidt billigere, og der står at den understøtter DirectX 11. -Gør de andre ikke det ? Og hvad vil det komme til at betyde?


    Håber der er nogen der kan hjælpe :)
    På forhånd tak.


    Hilsen Christoffer, ny på Tweak.

    Stationær-Custom Built -Bærbar HP dv7-3126eo
    Antec Nine Hundred -
    Cougar, 700W
    Gigabyte EX58-UD3R, (INTEL X58)
    Intel i7 920 (Socket 1366), 4x2.67ghz - AMD 2,4Ghz
    6GB DDR3 1333MHZ RAM, Kingston - 4GB
    7.1 Surround Lydkort
    2STK 1GB DDR5 HD5850 Grafikkort i Crossfire - HD 4650
    1000GB M.32MB Cache - 2x500GB
    Samsung 24'' P2450

    Rettet 2 gange, sidst af NinjArne ().

  • nr1:
    Som du rigtigt har set, så sidder der 2 4890 i crossfire i maskinen, men RV790 som GFXchippen hedder understøtter dx 10.1 og ikke dx11, som følger med win7.


    Nr2:
    1 stk 5870 GFX som understøtter dx11 og nr.3 har lillebroren 5850 isat som osse understøtter dx11.


    For at kunne udnytte dx11 skal du have win7 og der er kun ganske få spil(dirt2 og der kommer et mere) som bruger det endnu.


    Nu er det jo heller ikke fordi at spil markedet flyder over med spil som bruger dx10/10.1 heller, da langt de fleste spil stadigvæk bliver kodet i dx9C :evil: og det kan alle 3 maskiner sagtens køre.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

    Rettet en gang, sidst af Ebo ().


  • Det er ikke helt rigtigt.


    Der er flere spil der understøtter DX11 efter en update, og der kommer spil i løbet af 2010 der understøtter det, bla Crytek's Engine 3 (Cryengine 3). Og Unigine bliver vidst også en spil motor.


    Men NinjArne jeg ville købe et DirectX 11 grafik kort hvis jeg var dig. Så har du jo også muligheden for at sætte 2 eller 3 skærme sammen. (Eyefinity)


  • at det understøtter det, er bestemt ikke det samme som at det kræver det.....og det er den dx version det KRÆVER der betyder noget , at man senere laver så den understøtter nyere versioner, giver sjældent noget af betydning.....


    rent logisk så skal den nye dx version først udvikles, og så skal spil programmørerne først have fat i den til at lave nye grafikmotorer med, og de tager ca 2 år at fremstille....og når det så er udviklet er grafikkortene som regel 2 generationer længere fremme.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Det du jotler om har intet at gøre med det jeg skrev? Og desuden kræver Dirt2 ikke DX11 det køre fint på DX9. Men hvis gutten her ville have god grafik og tesselation så skal han jo have DX11 og når du så skriver at der kun er Dirt2 og et eller andet spil så er det jo forkert?


    Tag bedre imod en rettelse en anden gang.



    ___________________________________________________________________________
    Edit:


    Der går sku ikke 2 år fra nu før at der udkommer flere DX11 spil. Tror du har drukket af nat potten pjerrot.

  • hva faen skal man bruge mere end 1 skærm til hvis ikk man lave arbejde der kræver 2 skærme og det kan man jo også på et billigt gfx uden problemer...komplet latterligt syntes jeg :T






    også til trådopretter :)


    tag denne her så for du sq power for pengene og de ekstra 500,- til et lidt større gfx er sq godt givet ud så har du også mulighed for at tæve folk i fremtiden ved at knalde et ekstra kort i så du køre CF med to rigtig lækre kort :) det havde været mit personlige valg i hvert fald :)

  • Tak for de mange indlæg.


    Jeg bruger nogle gange en ekstra skærm, ikke til gaming, men til Youtube video og lignende.

    Jeg har allerede to computere, men de kan ikke trække nær så meget som ovenstående. Bla. derfor jeg kigger på ny ^^ Den ene er stationær (derfra har jeg den ekstra skærm). Man kan ikke bruge den bærbare som ekstra skærm, vel ? :S


    Men, ret mig hvis det er forkert, efter hvad jeg har forstået bør jeg tage den der understøtter Dx11 - Computer nr. 2 eller 3 (vælger nok 2'eren med ekstra RAM), der understøtter Dx11.


    Desuden har jeg tænkt mig at købe Win7 64bit til den. Havde mest overvejet Home edition, da jeg ikke tror jeg skal bruge andet. Men det ved jeg ikke. Jeg har læst lidt på Microsoft's hjemmeside, og jeg ser ikke den store grund til at lægge ekstra penge til Operativ Systemet. Hvad siger I ? ^^

    Stationær-Custom Built -Bærbar HP dv7-3126eo
    Antec Nine Hundred -
    Cougar, 700W
    Gigabyte EX58-UD3R, (INTEL X58)
    Intel i7 920 (Socket 1366), 4x2.67ghz - AMD 2,4Ghz
    6GB DDR3 1333MHZ RAM, Kingston - 4GB
    7.1 Surround Lydkort
    2STK 1GB DDR5 HD5850 Grafikkort i Crossfire - HD 4650
    1000GB M.32MB Cache - 2x500GB
    Samsung 24'' P2450

    Rettet 2 gange, sidst af NinjArne ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af chakiller36
    Det kan faktisk være ret praktisk med 3 skærme i gaming.


    http://www.youtube.com/watch?v=bHHKl3SI67A&feature=sub


    2 er dog ikke ret godt da der kommer en ramme midt i det hele.



    jeg kan stadig ikke se pointen, prøv at se farve forskellen :S det ser jo ud af helvede til også er der stadig en kant at glo på plus hvor meget skal ham gutten der ikk vride hovedet af led for at se helt til siderne...nope, efter min mening er det ingen fordel at game på 3 skærme, det er kun til at arbejde ved, det andet er jo fjollet :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BPM



    jeg kan stadig ikke se pointen, prøv at se farve forskellen :S det ser jo ud af helvede til også er der stadig en kant at glo på plus hvor meget skal ham gutten der ikk vride hovedet af led for at se helt til siderne...nope, efter min mening er det ingen fordel at game på 3 skærme, det er kun til at arbejde ved, det andet er jo fjollet :)


    Ja Efaco5 har købt 2 Acer skærme og 1 Samsung tror jeg det er. Derfor er der farveforskæl (:


    Og med 3 skærme kan du se til højre og til venstre om der kommer nogle i bla FPS Spil.


    Så hvis man har pengene så ville jeg helt klart gøre det.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af NinjArne
    Desuden har jeg tænkt mig at købe Win7 64bit til den. Havde mest overvejet Home edition, da jeg ikke tror jeg skal bruge andet. Men det ved jeg ikke. Jeg har læst lidt på Microsoft's hjemmeside, og jeg ser ikke den store grund til at lægge ekstra penge til Operativ Systemet. Hvad siger I ? ^^



    Fint at vælge home premium udgaven i 64 bit til almindelig brug.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Ok tak :)

    Stationær-Custom Built -Bærbar HP dv7-3126eo
    Antec Nine Hundred -
    Cougar, 700W
    Gigabyte EX58-UD3R, (INTEL X58)
    Intel i7 920 (Socket 1366), 4x2.67ghz - AMD 2,4Ghz
    6GB DDR3 1333MHZ RAM, Kingston - 4GB
    7.1 Surround Lydkort
    2STK 1GB DDR5 HD5850 Grafikkort i Crossfire - HD 4650
    1000GB M.32MB Cache - 2x500GB
    Samsung 24'' P2450