Kabel til høj opløsning (2560x1600) ?

  • Min lillebror har lige været til Lan-party, og har i den forbindelse smidt sit kabel (som går fra skærm til com.) væk. Han er super uykkelig, så håber i kan hjælpe mig med og købe et nyt til ham? Han aner iøvrigt ikke hvilket kabel er, da han ikke ha tænkt videre over det.


    Vi prøvede og smide mit DVI-D (24 pins) i, men det havde ingen effekt og vi endte op med en opløsning på 1280x800.
    Vi overvejer lidt om vi skal have fat i sådan et HDMI - DVI-D stik, som måske er det kabel som kan trække den høje opløsning?


    Men skal vi have et 19,- eller 25 pins kabel?
    19 pins: http://www.av-connection.dk/?PGr=2055&ML=304
    25 pins: http://www.av-connection.dk/?PGr=962&ML=304



    Håber i kan hjælp os!

  • ehm et DVI kører mig bekendt med samme opløsning som HDMI, eneste forskel skulle være at du i HDMI stik har lyden med over.


    jeg bruger DVI stik i min computer og jeg kører med 1920 x 1200 i opløsning


    så det burde også virke ved dig.


    men tjek da i din skærm hvilket stik der kan gå i der og så tjek i dit graffikkort hvilket stik der passer i.


    OG glem alt om guldbelagte kabler..... DVI og HDMI er digitalt og du skal over 5 m før der typisk er en lille smule støj på, så køb du bare et billigt kabel.

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Ifølge boksen ovre til højre på Wikipedias Engelske artikel skal i drenge have fat i et Dual Link kabel. Single link stopper åbenbart ved 1920x :cheers:



    Digital video stream.
    (Single) WUXGA 1920 × 1200 @ 60 Hz
    (Dual) WQXGA (2560 × 1600) @ 60 Hz


    Edit: Der var jeg vist lidt for langsom, heh :roller:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

    Rettet en gang, sidst af HerrMansen ().

  • Så Dual DVI er egentlig bare to kabler sat imellem to led hvor det ene overtager hvor det andet løber tør for båndbredde? Javel ja - troede det var en eller anden ny standard jeg ikke havde set. :roller:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Det giver jo slet slet ingen mening, da vi jo prøvede med mit DVI-D kabel og endte med en 1280x800 opløsning.
    Rent skærm,- og grafikkort mæssigt burde der heller ikke være nogen problemer.


    Grafikkort: 1GB DDR5 HD5870 GRAFIKKORT OC "XXX"
    Skærm: LG W3000H


    Vi har prøvet alt om igen, da det kunne være min lillebror havde slettet eller gjort noget galt:
    - opdateret den rigtige og nyeste driver til grafikkortet.
    - hentede driveren på LGs egen hjemmeside og registeret skærmen
    - forsøgt og kører 2 skærme og på den måde prøvet og ændre opløsningen - uden held :(
    osv osv...


    hjælp :(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pesthon
    Det giver jo slet slet ingen mening, da vi jo prøvede med mit DVI-D kabel og endte med en 1280x800 opløsning.


    hjælp :(


    Dual link kabel: 2 x(1280x800) = 2560x1600


    ikke sandt ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Danemagic


    Dual link kabel: 2 x(1280x800) = 2560x1600


    ikke sandt ?


    nej... Dual Link giver blot ekstra båndbredde, og har intet direkte med opløsningen på 1280x800 at gøre..

  • har du købt det dual dvi kabel de anbefaler dig at købe ? for det lader til at det er sådan et du skal ha fat i

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dyas
    har du købt det dual dvi kabel de anbefaler dig at købe ? for det lader til at det er sådan et du skal ha fat i

    '


    dvi-d er dual link kabel :)


    det lyder derfor meget absurt.. prøv lige at geninstallere driverne.....

  • Vi har dette kabel: http://www.av-connection.dk/?PGr=918&ML=795 - som er vist det jeg skal have?!


    Vi har prøvet og opdatere driveren på grafikkortet fem gange nu og orker næsten ikke og prøve mere.


    Jeg har på en anden side, udlovet en lille dusør på 200 kr, til den som evt kunne finde problemet, da vi ikke gider og kigge på en skærm, med en så lav opløsning mere. Dette tilbud skal i også have!

  • Bare for at lægge tvivlen om hvorvidt du faktisk bruger DVI-D helt og aldeles i graven så check lige denne her kasse igennem, og check trinene nedenunder igennem.
    [Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/012010/DVI-D.jpg]


    Er det det rigtige stik? Godt - Du har self. fjernet grafikkortsdriveren helt, genstartet og geninstalleret den. Derefter sat skærmopløsningen op i kontrolpanelet korrekt, og evt. geninstalleret Skærm driveren så at Windows ved hvor stor størrelsen kan være (Brug for alt i verden ikke windows selv til at gøre dette da MS har nogle lorte skærm drivere liggende til bla. Samsung.)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

    Rettet en gang, sidst af HerrMansen ().

  • Jeg har kabel nr. 2 til venstre - dual link.


    "Du har self. fjernet grafikkortsdriveren helt, genstartet og geninstalleret den" - tjek !


    "Derefter sat skærmopløsningen op i kontrolpanelet korrekt"
    Prøvet og ændre opløsning, men efter få sekunder med sort skærm, kommer billedet tilbage på skærmen med 1280x800


    "Geninstalleret Skærm driveren så at Windows ved hvor stor størrelsen kan være"
    I enhedshåndteringen er skærmen sat til LGW3000H, så går ud fra at den er korrekt installeret!


    ...


  • well dvi-d kan være både single link og dual link


    citat fra av connection :


    DVI-D fåes både som Single Link (12/18 + 1 ben) og Dual Link (24 + 1 ben), forskellen er den maksimale opløsning og frekvens, men i praksis ved AV installationer er Single Link rigeligt da det er fuldt ud tilstrækkeligt til den HDTV opløsning (720p/1080p) eller 1920x1200.


    og det kabel du linker til kan være begge ting....jeg er rimeligt sikker på du enten har bestilt et forkert kabel, eller fået leveret et forkert kabel. det der undrer mig er bare at du som minimum ikke kan få den op i 1920 x 1200 for det er jo først efter denne opløsning du skal bruge det dual link kabel.

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii