Fejlkøb af ram til i5

  • Hej forum,


    Jeg har netop købt et Asus P7P55D board med en i5 750 CPU og nogle Corsair TR3X6G1600C8D ram. De var listet på Asus' hjemmeside som ram der passede til boardet.


    Efter jeg har modtaget varene har jeg så fundet ud af, at boardet skal have 1, 2 eller 4 ram blokke i, og jeg kan altså ikke bruge den ene af de 3 klodser jeg har købt :-/ Jeg burde nok have undersøgt dette inden, men er jo desværre for sent nu :)


    Jeg kører pt. med 2 af blokkene på 1600mhz, og det kører fint.


    Mit spørgmål er så, om jeg ikke kan købe en enkelt 1x2gb blok, der passer til, så jeg kommer op på 8gb (4x2)? Jeg har ledt på nettet, men kan ikke finde nogen magen til?


    Håber der er nogle kloge hoveder herinde der kan pege mig i den rigtige retning.


    På forhånd tak.


    M.v.h.


    Henrik Rasmussen

  • Tak skal du have :-) Er også ret glad for det..


    Men hvordan får jeg fat i den manglende ram-klods. Så vidt jeg kan forstå, skal ram helst alle være af samme type, model osv. Jeg kan ikke finde nogle ram magen til dem jeg har købt nogen steder, hvor jeg blot kan købe en enkelt klods magen til de 3 jeg har købt.


    Jeg kan på edbpriser se et 2gb corsair DDR3 1600 modul, men det ligner ikke de dominator klodser jeg har købt. Er det ikke et problem?


    Henrik

  • Manualen siger grønt lys for 4x2 GB, men jeg har lige studeret et par fora rundt omkring. Det ser ud til at der er flere der har problemer med 4x2 kombinationen.


    Personligt kører jeg selv kun med 2x2, det er rigeligt til mig.


    Ring til forhandleren for at være sikker.

  • Okay - det må lige blive udskudt lidt.. Det er bare surt at have en ram klods til (1500/3)= 500,- til at ligge.. Men det er der ikke noget at gøre ved lige nu..


    Tak for hjælpen.


    Henrik

  • Ja bare kør med 2 blokke, jeg har noget af det samme på et sekundært system.
    Jeg havde et sæt ram liggende fra tidligere på s1366, altså 3x2gb som virker fint på s1156 men kan ikke udnytte mere end de blokke. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate