Hejsa. Jeg er godt nok blevet rundtosset. Jeg prøver at finde ud af om jeg kan opgradere min dell pc cpu.
Den der sidder i nu er en intel celeron 3,06GHz. Pceren er en Optiplex 320. Jeg har et link på lidt info.
Det ville være dejligt, hvis der er en som kunne gi mig, en forklaring på hvad man skal kigge efter, når man skal købe ny cpu. Og hvilke en der er bedst.
Mvh TMK1970
Jo der gik et eller andet galt da jeg skulle aktivere indlæget. den kom frem med en side som om der var fejl.
Når men jeg har 2Gb ram og et Geforce9600 grafikkort i den og det køre fint.
Jeg ville bare ha en cpu der var lidt større. en duel core hvis det var muligt ???
Hey TMK1970, der var lidt problemer med forummet igår hvor man fik en fejl efter at have besvaret eller oprettet en tråd. Det er nok det der er gået galt med de 4 tråde, så jeg har fjernet de 3 af dem og ladet denne køre videre
Husk altid at i er velkomne til at tage kontakte til en af os fra crew, enten via PM eller ved at bruge "Rapporter" knappen
Optiplex bruger socket T aka. LGA775 så du skal have fat i Core 2 / Pentium D / Pentium 4 CPUer
tricket er at finde ud af hvilke CPUer bundkortet understøtter.
I pdf'en kan man se at Dell kun selv bruger Pentium 4 / Pentium D. Maskinen har ATI Radeon® Xpress 1100 Professional chipset som ud fra AMDs hjemmeside (http://ati.amd.com/products/radeonxpress…ntel/specs.html) godt understøtter Core 2 CPUer, men det betyder ikke at Dell har gjort det samme.
For at finde ud af hvilken type CPU din maskine kan klare, skal du nok have fat i Dell support.
Mit bud er den understøtter alle Pentium D modellerne i 900 serien.
Så find en af dem f eks en brugt 930 eller lign.
Bare vær opmærksom på du skal ha en bedre køler på.
De der pentium D cpuér blir rigtig varme og noget mere end den celeron du har nu.
Men find en brugt D i 900 serien og en bedre køler så er jeg ganske sikker på det spiller for dig.
EDITH: Kan da lige linke dem op for dig: http://processorfinder.intel.com/List.as…2112&SearchKey=
det er 9xx modellerne der er bedst da de har mere cache indbygget.
Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II Gigabyte GA-Z77X-UD3H
Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
OCZ Vertex 3 Series Solid State Disk 120 GB
1000gb Seagate 7200.10 (lager) Gigabyte GV-R797OC-3GD T&T 850watt
LG GGWH20L Super Multi Blue
LIAN LI PC-6070B
Windows 7 Ultimate
Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "Baloo" (28.12.2009, 12:44)
Her har i mig igen. Det er godt nok svært at finde en brugt Intel pentuim d processor i 900 serien.
Er der nogen som har en liggende. Der vil sælge. Eller kender til et sted, hvor de købes billigt.
Oprindeligt indlæg af TMK
Her har i mig igen. Det er godt nok svært at finde en brugt Intel pentuim d processor i 900 serien.
Er der nogen som har en liggende. Der vil sælge. Eller kender til et sted, hvor de købes billigt.