Apple Macbook

  • Fik til opgave at skulle få Spore til at virke på sådan en maskine..


    Har aldrig siddet ved en Apple før.
    Fik med lidt nysgerrige fingre nettet til at virke.
    Fik installeret spillet, men det kom aldrig til at virke.
    Ellers kiggede jeg lidt rundt i maskinen..


    Og nu til mit spørgsmål..


    Jeg er bestemt ikke særlig begejstret for det styresystem der bruges.


    Er det bare noget man skal lære at kende, eller er det noget lort?


    Kunne da godt se den var pæn, og startede hurtigere op end normalt, men det var det..


    Hvad er jeres mening?

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Har svaret "Kommer an på hvad man skal bruge den til". Har både prøvet at bruge Mac til studier og til at lave musik på.
    Har af og til haft problemer med få studierelaterede programmer til at virke sådan som de skal på Mac. Men samtidig Mac er nok noget af det allerbedste til at lave musik på. Logic (musikprogram) er bygget til Mac og kører derfor upåklageligt.
    Så nej, styresystemet er alt andet end lort (hvis du spørger mig).

  • Så hvis man skal spille spil, side på nettet, og ikke lavet noget med musik, så en anden bærbar værd at fortrække?

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Man kan skam også sidde på nettet med en Mac, men mht. spil kan det godt være lidt svært. Jeg foretrækker selv en alm. bærbar... af flere grunde. For det første er jeg mere vant til Windows og den nye udgave er rigtig lækker (Windows 7). Derudover skal jeg af med en del flere penge, hvis jeg skal have en Mac, hvilket ikke passer mig særlig godt, siden jeg ikke ligefrem tjener styrtende som studerende. Og så skal jeg hellere ikke bekymre mig om, at der evt. er nogen programmer, som jeg ikke vil kunne installere med Mac.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen
    Så hvis man skal spille spil, side på nettet, og ikke lavet noget med musik, så en anden bærbar værd at fortrække?


    Flere og flere nye spil laves til Mac, men ikke alle. Så til folk der spiller meget computer er Windows at foretrække.


    Alm brug, so, fx nettet, kan begge jo bruges til, og jeg vil sige det er smagssag hvad man helst vil. Personligt kan jeg meget godt lide at min Mac aldrig crasher eller bryder sammen. Noget jeg var meget træt af ved Windows (brugte XP før).


    Til musik, ligesom video, billedredigering og andet kreativt brug kommer man ikke uden om Mac. Jeg laver selv video og musik, og elsker at Mac kører dem så stabilt og hurtigt (vistnok fordi det er UNIX baseret).



    Angået det første spørgsmål så skal man bare vænne sig til OSX. Første gang jeg sad ved en Mac kunne jeg ikke udstå det, og jeg skulle i hvert fald aldrig have Mac, men nu har jeg en, og elsker det. Prøv at arbejd lidt med den, så finder du ud af det er rigtigt godt.

  • Ja, som alt nyt skal der vel arbejdes med det.


    Synes bare mulighederne for at finde problemløsninger er små, eller er det igen, fordi jeg ikke kender til styresystemet?


    Det er ikke fordi jeg selv skal have en, men mere for at få banket tanken om at det er noget lort ud af hovedet. Ellers går jeg jo prompte og siger noget forkert til andre ;) .
    Jeg holder mig nemlig til mit dejlige Win7 :))

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Mac har sine ulemper ja, mange synes at OSX er et forvirrende styresystem, men det er lige som en iphone, bygget uhyre simpelt op.


    Man kan sagtens sidde og surfe, høre musik osv på en mac uden problemer samt f.eks billedbehandling og webdesign. Men når det kommer til spil halter de GROFT bagefter, men for det kan du få diverse "emulatore" til at køre windows med som du kan installere på din mac og vælge mellem :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen
    Så hvis man skal spille spil, side på nettet, og ikke lavet noget med musik, så en anden bærbar værd at fortrække?


    Med Mac OS X kan du 99% af det du kan med Windows (OK, udover de fleste spil ;) ). Den resterende 1% er højtspecialicerede ting såsom at OCR'e undertekster fra en DVD og lignende som 99.99% af brugerne ikke en gang ved man kan.
    Mange har alligevel den fejlagtige opfattelse at man "intet" kan med en Mac, fordi den ikke lige kan køre deres favorit-teksteditor eller hvad de nu bruger meget. Så definerer de bare at "det kan den ikke" på trods af at der er mange uhyggeligt gode tekst editorer til OS X.



    Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen
    Synes bare mulighederne for at finde problemløsninger er små, eller er det igen, fordi jeg ikke kender til styresystemet?


    Præcis. Alt tager tid at lære når man ikke kender det i forvejen. Tænk på hvor mange tusinde timer du har brugt på at lære Windows.



    Quote

    Oprindeligt indlæg af origin
    Mac har sine ulemper ja, mange synes at OSX er et forvirrende styresystem


    Mange syntes at Windows er et uhyre forvirrende styresystem, men det forhindrer dem ikke i at bruge det alligevel. Nu lyder jeg sikkert som en total abe, men hvis de vidste at det kunne være så meget nemmere... Selvfølgelig får man også lov at betale for det, og det vil de færreste (man skal jo også have dyret en uge eller mere for at blive akklimatiseret og fornemme fordele og ulemper.)
    Jeg ønsker ofte at jeg kunne købe en Thinkpad med klitorismus eller en maskine der ikke er så sygt overpowered som min Mac Pro, men det er nu en gang de kort Apple har givet mig, og jeg skal satme ikke tilbage til Windows. (Ja, ja, hackintosh, been there, done that.)

    P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
    Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.

    Rettet en gang, sidst af Yonzie ().

  • Synes Apple laver fine bærbare, der kan stort set alt man ønsker de skal. Kan være at man så skal bruge lidt tid på at finde Mac OS kompatible alternativer til visse programmer man er vant til på Windows.


    Alt i alt synes jeg at indlæringskurven er mindre på Mac OS end på både Windows og Linux, men kan være at det bare er mig.


    Har for nylig købt mig en bærbar XPS fra Dell og er skam rigtig godt tilfreds med den. På trods af det skuler jeg stadig til Macbook Pro, når jeg er forbi Fona, og funderer over hvordan den ville have været i min taske og i skolen ;)
    De er jo vanvittigt lækre og strømlinede, men jeg er for vant til Windows og for magelig til at gøre skiftet :P

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer
    har aldrig nogensinde set såååååå elendig en afstemning:D:D:D


    selvfølgelig kommer det altid an på ens behov:D og det er egentlig den sadvanlige religiøse diskussion du har startet. hvis jeg var dig, og egentlig bare ville have svar så besøg: http://www.google.dk/search?hl…G=S%C3%B8g&meta=&aq=f&oq=


    Præcis - religiøs disktution.


    Men er nu glad for den manglende tilstedeværelse af fejl og nedbrud :$

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Overgaard


    Præcis - religiøs disktution.


    Men er nu glad for den manglende tilstedeværelse af fejl og nedbrud :$


    Og det link kan så bruges til intet....


    Selvfølgelig vil der være færre crash ialt på Mac end Windows da Mac har en meget mindre markedsandel...


    Lige så brugbar som den her... http://www.google.com/trends?q…0&geo=all&date=all&sort=1

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

    Rettet en gang, sidst af SShadowS ().

  • på + siden er altid: software er altid nemmere at få lavet mest effektivt og fejlfrit når man ved hvad hardware der sidder i.


    på - siden: du når nok ikke altid top ydelsen, og det er måske ikke så fleksibelt altid heller.


    men som alle andre siger, så kommer det sq helt an på hvad den skal bruges til......det samme gælder når man bygger racer biler osv.....går man efter noget man ved er stabilt , men som måske ikke giver dig 100% hele tiden, eller skal man bare have det der er hurtigst i 100 km og så går i stykker.....for nu at tage det ud i ekstremer.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.


  • Jeg ved det - det var lige så meget for sjov. Vi fandt den engang i klassen, og jeg synes den er meget hyggelig, selvom den ikke siger noget som helst :cheers: